عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
حجت الاسلام والمسلمین میر باقری:
همه تلاش دشمن این است مردم به امام نرسند و از سایر مناسک، یعنی قرآن هم جدا شوند. اگر کسی از قرآن جدا شده باشد، حتی اگر مدعی قرآنی بودن باشد، چون از امام(ع) جدا شده، قرآن را نهی می کند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین میر باقری، در مراسم ایام شهادت حضرت فاطمه(س) که با حضور  آیت الله العظمی وحید خراسانی و اقشار مختلف مردم در دفتر معظم له درقم برگزار شد گفت: مهمترین حقیقتی که به وسیله پیامبر(ص) عنوان شد، همراهی مردم با عترت و قرآن است و کسانی که این دو حقیقت را یافتند، به حقیقت توحید و امام راه یافته و هدایت شدند.

این استاد حوزه عنوان کرد: شاید دلیل اینکه هیچ عملی بدون همراهی با امام مقبول نیست همین است که همراهی با معصوم(ع) است و شرط پذیرش همه اعمال است.

وی افزود: از اهل بیت(ع) بیان شده که قرآن ظَهر و بطن دارد و همه اینها بیانگراین حقیقت است که مناط همه محرمات این است که ما را به تولی و بیزاری از دشمنان اهل بیت(ع) توجه دهند، چون هدف دشمن این است که انسانها از حقیقت منحرف شوند و ظاهر و باطن، اعمال و نور، همان اهل بیت(ع) می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین میر باقری اظهار داشت: همه تلاش دشمن این است مردم به امام نرسند و اگر به امام نرسند از سایر مناسک یعنی قرآن هم جدا می شوند. اگر کسی از قرآن جدا شده باشد، حتی اگر مدعی قرآنی بودن باشد، چون از امام(ع) جدا شده، قرآن را نهی می کند.

وی افزود: همه تلاش دشمن  این بود مردم بعد از رحلت پیامبر(ص) همراه با امام نشوند، از امام جدا شوند و اگر راه امام بسته شود، راه رسیدن به همه حقایق و مناسک دیگر بسته می شود. در حقیقت باب توحید از باب امام می گذرد و رابطه بین امت و خدا و قرآن از باب امام می گذرد و جزء این راه، حقیقتی نیست.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: حقیقت به توحید، عمل واحد است که جای گزین ندارد و آن عمل واحد، اخلاص در ولایت اهل بیت(ع) است و این عمل با هیچ مرتبه ای از شرک حتی خفی سازگاری ندارد.

وی افزود: اگر شرک در ولایت نباشد در توحید و سایر عبادت شرک نخواهد بود. اخلاص در این باب ولایت، باعث اخلاص در باب توحید و رسیدن به عالی ترین درجات می شود و دشمن این مسئله را فهمیده و سرمایه گذاری وسیعی کرده تا مردم از امام جدا شوند و حوادث عاشورا دقیقا اشاره به همین مسئله است.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری اظهار داشت: نمازی که بدون ولایت باشد مقرب نیست، نمازی که پشت سر عمرسعد خوانده می شود، مقرب نیست.

عضو خبرگان رهبری بیان کرد: حضرت زهرا(س) تنها کسی بودند که متصل کننده این حلقه هستند و با فداکاری و جان فشانی تلاش کردند، باب توحید به باب ولایت و امامت متصل شود و این حلقه از بین نرود و به میدان آمدن حضرت زهرا(س) به میدان آمدن امام حسن و امام حسین(ع) است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: فاطمه، فاطمه نامیده شد؛ چون با برگشت ایشان به میدان، توطئه دشمن قطع شده است و عهد امام حسین(ع) در ادامه همین عهد است. بنابر این ابتلاء تنها مختص به امام حسین(ع) نیست همه اهل بیت(ع) دچار ابتلا شدند و در رأس ابتلا حضرت زهرا(س) قرار دارد.

وی افزود: در روایت آمده« شمس، حضرت علی(ع) و ضحی، دوران حضرت مهدی(ع) است و حقیقت ولایت آن زمان مشخص می شود. اقدام حضرت زهرا(س) و شب قدر تا دوران ظهور و مطلع فجر ادامه دارد، هر کسی از این حقیقت جدا نشود، در دایره مطلع الفجر و دایره حقیقت توحید و ولایت قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین میر باقری اظهار داشت: این اقدام بزرگ آن بانو، عالم را، وارد وادی بزرگتری کرده است، اگر حقیقت اخلاق، تهذیب نفس حتی حقیقت جمادات با تولی و تبری است. به همین دلیل است. حضرت زهرا(س) با حرکت خود مردم را به گوهر ولایت معصوم(ع) و تولی و تبری  متصل کردند و باعث هدایت شدند. این تولی و تبری از قلب شروع و باعث روشنایی در باطن انسان می شود. برای این تحقق این امر باید انسان از همه لغزشها و زشتیهای درون پاک شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: باید تبری و تولی از عمق باشد و از ظاهرِ ظاهر تا باطنِ باطن اتفاق بیافتد. اگر از اسم و نام معاویه دوری کردیم، باید از غذای او دوری کنیم تا به حقیقت تولی و تبری برسیم.

این استاد حوزه عنوان کرد: تنها راه ورودی به این حقیقت، حضرت زهرا(س) و توجه به مصیبت این بانو است. به هر اندازه ای که به مصیبت حضرت زهرا(س) توجه می شود، به همان اندازه ورود به باب حقیقت، محقق تر می شود.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین