عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۴۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی امروز در ادامه سلسله جلسات درس اخلاق پنجشنبه‌های خود که در نمازخانه بنیاد اسراء برگزار می‌شود، به شرح نامه ۷۹ نهج‌البلاغه حضرت امیر (ع) پرداخت.
عقیق:یکی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه رانت و حقوق نجومی حق‌فروشی است، گفت: مسؤولان وظیفه دارند حق مردم را به آن‌ها بازگردانند.

به گزارش مرکز حوزه، آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی امروز در ادامه سلسله جلسات درس اخلاق پنجشنبه‌های خود که در نمازخانه بنیاد اسراء برگزار می‌شود، به شرح نامه ۷۹ نهج‌البلاغه حضرت امیر (ع) پرداخت.

وی اظهار کرد: نامه ۷۹ آخرین نامه نهج‌البلاغه است که تنها یک سطر از آن را سید رضی در نهج‌البلاغه آورده است که حضرت این نامه را خطاب به فرماندهان جنگ و لشکریان نوشته‌اند.

این مرجع تقلید ادامه داد: گرچه این نامه یک سطر است، اما مطالب فراوانی را می‌توان از آن استفاده کرد. بخش مهم محتوای این نامه در سایر نامه‌ها و خطبه‌های حضرت آمده است که چطور یک نظام می‌تواند بالا بیاید و رشد کند و چطور ممکن است یک نظام به سمت افول و نابودی حرکت کند.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امیر (ع) در این نامه تصریح کرد: حضرت فرمودند: الان که قدرت نظامی در دست شماست اگر شما این سلاح را تحت سلطه فرهنگ قرار بدهید، شما و نظام خواهید ماند و همه مردم در رفاه قرار خواهند گرفت، اما اگر فرهنگ و عقل را از اسلحه و قدرت بردارید هم شما سقوط می‌کنید و هم نظام سقوط خواهد کرد.

آیت‌الله جوادی‌آملی ادامه داد: هیچ حاکمی مثل حضرت امیر (ع) نبودند؛ کل خاورمیانه در اختیار ایشان بود با این حال اگر حاکم حضرت علی (ع) هم باشد، اما کارگزاران و کسانی که کار مردم با آن‌ها در ارتباط است علوی نباشند، سقوط قطعی است؛ بنابراین حضرت می‌فرمایند شما می‌دانید که دنیا قدرت آن را ندارد که من را فریب دهد! من اینچنین هستم، اما اگر حق‌فروش باشید، طولی نمی‌کشد که بساط شما جمع می‌شود و این طور هم نخواهد بود که اگر بساط شما جمع شد حق جای شما را بگیرد، بلکه باطل شما ادامه پیدا خواهد کرد.

وی گفت: اکنون که در ایام پربرکت دهه فجر هستیم آن شادی‌ها و جشن‌ها در جای خود، اما همه ما به خصوص مسؤولان باید این نامه حضرت را سرلوحه خود قرار دهیم، این‌گونه اگر کسی کاری از دست او بربیاید با همه وجود برای نظام و انقلاب انجام خواهد داد.

این مرجع تقلید با بایان اینکه رانت و حقوق نجومی حق‌فروشی است، اظهار کرد: مسؤولان وظیفه دارند حق مردم را به آن‌ها بازگردانند.

منبع:فردا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین