عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۹۹۱
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶
احمد سالک؛ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس
حجت الاسلام و المسلمین سالک گفت: مطلبی مبنی بر اقدام نامطلوب بنیاد دعبل درزمینه هزینه کرد اعتبارات به دست مجلس نرسیده است. فرایندهای مالی این بنیاد زیر نظر بیت مقام معظم رهبری، سازمان تبلیغات، دولت و مجلس حسابرسی می شود.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سالک گفت: مطلبی مبنی بر اقدام نامطلوب بنیاد دعبل درزمینه هزینه کرد اعتبارات به دست مجلس نرسیده است. فرایندهای مالی این بنیاد زیر نظر بیت مقام معظم رهبری، سازمان تبلیغات، دولت و مجلس حسابرسی می شود.
احمد سالک در گفت و گویی، با تأکید بر ضرورت حمایت از بنیادهای فرهنگی مانند بنیاد «دعبل خزاعی» گفت: حرکت های خودجوش فعالان مردمی در سطح کشور در مباحث فرهنگی قابل تقدیر بوده و نیاز به حمایت دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به حمایت های کمیسیون فرهنگی از این بنیاد اشاره و عنوان کرد: علیرغم اینکه ممکن است فعالیت های این بنیاد با ایده آل، فاصله داشته باشد به علت مطلوب بودن عملکرد آنها و تأثیرگذاری در سطح جامعه، کمیسیون فرهنگی هر ساله در زمان بررسی لایحه بودجه نسبت به حمایت از این بنیاد و سایر بنیادهایی با فعالیت های فرهنگی مشابه، توجه لازم را صورت می دهد.

وی افزود: بنیاد دعبل خزاعی در مسیر مداحی، انتقال مجموعه های دینی از طریق مداحی و اشعار دینی پر محتوی حرکت می کند و کمیسیون فرهنگی نسبت به فعالیت های این بنیاد آشنایی کامل داشته و بعضاً نظارت هایی را به علت کمک بودجه ای که به آنها می شود، دارد.

سالک در ادامه در خصوص انتقاد برخی نمایندگان از فعالیت و نحوه هزینه کرد این بنیاد، گفت: از طرفی تا کنون مطلبی مبنی بر اقدام نامطلوب این بنیاد در زمینه هزینه کرد اعتبارات تخصیص یافته به دست کمیسیون نرسیده است از طرف دیگر کمیسیون برای کمک بنیاد دعبل عملکرد آنها را بررسی می کند و بعد اقدام به پیشنهاد در خصوص تخصیص اعتبار به این بنیاد می کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: مطالبات مقام معظم رهبری از مداحان، فصل الخطاب این امر است که هم آنها را به روز می کند تا در کنار استفاده از هنر صوت خود و رعایت مسائل شرعی، محتوای مطلوبی را ارائه دهند و هم بر تأثیرگذاری این قشر بر جامعه صحه می گذارد.

بنا بر این گزارش، بنیاد دعبل خزاعی محلی برای تحت پوشش بیمه قرار دادن مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) و ساماندهی وضعیت معیشتی آنهاست که اساسنامه آن نیز مورد تأیید کارشناسان و مدیران بیت مقام معظم رهبری قرار گرفته و همچنین نظارت بر فرایندهای مالی بنیاد دعبل زیر نظر حسابرسان بیت مقام معظم رهبری، سازمان تبلیغات، دولت و مجلس انجام می شود تا کلیه امور مالی آن شفاف سازی شود.

اخیراً و به دنبال انتقاد یکی از نمایندگان در نطق میان دستور خود از تخصیص اعتبارات بی حساب و کتاب به بخش فرهنگ و کمک مالی به بنیادهایی همچون بنیاد دعبل خزاعی، مداحان در نامه ای سرگشاده خطاب به دکتر لاریجانی ابراز ناراحتی کرده و حمایت های بیشتر برای هموار کردن شرایط بیمه مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) را خواستار شدند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین