عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۹۶۵
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
آیت الله مکارم در دیدار تحریریه ۱۹دی:
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که روزنامه ها باید از تیترهای تند و همسو با رسانه های بیگانه خودداری کنند گفتند: انتقاد باید توام با پیشنهاد و تحلیل باشد که در این صورت بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.
عقیق:حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار اعضای تحریریه روزنامه 19 دی در مورد روزنامه نگاری در شرایط موجود اظهارداشتند: واقعیت این است که رسانه ها در دنیا حرف اول را می زنند و خیلی کارهایی که از طرق دیگر نمی توان انجام داد از طریق رسانه می توان انجام داد. به همین دلیل است که ما می بینیم صهیونیست ها که گروه فرصت طلب مرموزی هستند نیروی خود را در رسانه ها بردند و اهداف شوم خود را از طریق رسانه ها محقق می کنند.

فضای مجازی نمی تواند جایگزین رسانه مکتوب شود

ایشان افزودند: با وجود گسترش فضاهای مجازی باز هم رسانه مکتوب جایگاه خود را دارد به عنوان مثال تفسیر نمونه به صورت سی دی در دسترس است، اما بسیاری خواهان کتاب آن هستند و مرتب تجدید چاپ می شود، نباید تصور کرد که فضای مجازی می تواند جانشین رسانه مکتوب شود.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که تصور نکنید که دوران مکتوب تمام شده است، گفتند: رسانه مکتوب فوایدی دارد که در رسانه های مجازی نیست، بیشتر می توان به آن اعتماد کرد و شناخت درباره آن راحت تر است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مورد مطالعه روزنامه های کشور گفتند: تا پیش از این روزنامه های متعدد برای من می آوردند، اما دو، سه روزنامه را برگزیدم که یکی از آن ها 19دی است، زیرا احساس کردم مطالبی را که می خواهم در آن ها وجود دارد.

ایشان اظهارداشتند: این روزنامه راه اعتدال را پیش می گیرد، بی اعتنا به مسائل مذهبی نیست و سوم اینکه اخبار زیادی دارد.

معظم له تصریح کردند: روزنامه های دیگری هستند که با دسترسی به منابع داخلی و خارجی در خبر پیشتاز هستند؛ اما این روزنامه در حد خود از اخبار مهم غافل نمی شود، منتها تحلیل ها در آن کم است و بهتر است در موضوعات مختلف از صاحبنظران استفاده کند تا برای هدایت جامعه مفیدتر واقع شود.

ایشان در مورد عملکرد روزنامه ها در کشور گفتند: رسانه ها، بخصوص روزنامه به دلیل جایگاه آن، نباید برای مردم وحشت ایجاد کند گاهی برخی تیترها از دست انسان خارج می شود باید ارزیابی کرد و مبالغات و آنچه باعث تشویش افکار عمومی می شود را حذف کرد.

معظم له با بیان این که روزنامه ها باید از تیترهای تند و همسو با رسانه های بیگانه خودداری کنند، گفتند: به عنوان مثال برخی روزنامه ها اغتشاشات اخیر را پررنگ کردند در حالی که به عقیده ما برخلاف آنچه رسانه های بیگانه مطرح کردند مهم نبود، زیرا دو سه روزه و حتی بدون توسل به خشونت جمع شد و طبق آماری که از سنین و تحصیلات آنان به ما ارائه دادند، این افراد در سطح بالایی نبودند و دشمنان ما گمان کردند، اتفاق مهمی افتاده اما اینگونه نبود و با راهپیمایی هایی که مردم کردند مشخص شد انقلاب با این حرکت ها هرگز تکان نمی خورد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کردند: انتقاد باید توام با پیشنهاد و تحلیل باشد که در این صورت بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد؛ روزنامه ای که دارای هدف است این جهات را رعایت می کند اما برخی می خواهند به اصطلاح با اخبار داغ مخاطب را جذب کنند که اقدام درستی نیست.

ایشان در پایان با بیان این که روزنامه نگاری شغل مشکلی است، دعا کردند که ان شاءالله با عنایات پروردگار موفق باشید.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین