عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۹۳۴
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
در نجف رسم بود که خانواده عزادار آشپزی نکند و به همین علت ما برای منزل امام غذا می بردیم، من برای گرفتن ظرف غذا به منزل امام رفتم و ایشان در حالی که مطالعه می کردند با دیدنم از جا بلند شده و خواستند به طرفم بیایند که ...
عقیق:حجت الاسلام محمد فردوسی پور، معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان که از کودکی در نجف همسایه امام خمینی(ره) بوده و مرحوم پدرش یار و همراه امام راحل بوده است، به بیان خاطره ای از بنیانگذار جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: تبیین روحیه و سیره زندگی امام راحل موجب تاثیرگذاری در زندگی مردم می شود.

وی با نقل خاطره ای از زمان شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی، ابراز کرد: در آن روز من از مدرسه بیرون آمدم و به منزل امام که در همسایگی خانه ما بود، رفتم. همان لحظه امام خمینی(ره) قصد خروج از منزل و رفتن به کرسی درس را داشتند که از سید احمد(فرزندشان) درباره سید مصطفی پرسیدند که وی پاسخ درستی نداد و امام فرمودند «انالله و اناالیه راجعون».

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان ادامه داد: من در حالی که یک کودک بودم، به دنبال امام به کرسی درس رفتم و ایشان با تمام قوت درس خود را بیان فرمودند .

حجت الاسلام فردوسی پور تاکید کرد: باید روحیه قوی امام خمینی(ره) که از قوت دین و استقامت در برابر دشمن نشات می گیرد، الگوی مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه در نجف رسم بود که خانواده عزادار آشپزی نکند و به همین علت ما برای منزل امام غذا می بردیم، گفت: من برای گرفتن ظرف غذا به منزل امام رفتم و ایشان در حالی که مطالعه می کردند با دیدن من از جا بلند شده و خواستند به طرفم بیایند که من خدمت شان رسیدم. ایشان بر شانه من دست کشیدند و درباره درسم سؤال هایی کردند؛ این که یک مرجع تقلید این گونه با یک کودک و نوجوان برخورد و رفتار داشته باشند، نشان دهنده روحیه والایی است که از سیره اهل بیت(ع) نشأت می گیرد
منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین