عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۸۹۹
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الزمان (عج):
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الزمان (عج) گفت: بر اساس کتابی که در آمریکا حدود ۱۲ سال پیش توسط دکتر مایکل برانت معاون سازمان اطلاعاتی سیا منتشر شد، دشمنان گفته‌اند «قدرت مذهب شیعه در دست مراجع و روحانیت است و امکان پیروزی بر آن بسیار سخت است ما به جای ضرب المثل انگلیسی تفرقه بیندازوحکومت کن از سیاست اختلاف بینداز و نابود کن استفاده کردیم و برنامه‌های بلندمدتی طراحی کردیم».
عقیق:حجت الاسلام رضا غفاری پور، صبح امروز  در مراسم تقدیر و تجلیل از هیئت‌های مذهبی و عزاداری ها با بیان روایتی از امیرالمومنین (ع) خطاب به کمیل اظهار کرد: هیچ اقدامی نیست که نیاز به حرکت نداشته باشد، مؤمن کار عبث و بیهوده نمی‌کند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الزمان (عج) در ادامه بیان کرد: برای یک حرکت با معرفت چند شرط لازم است نخست وجود انگیزه الهی، سپس از روی برنامه حرکت کردن، مرحله بعدی مقابله با آفات و در آخر ماحصل کار انجام‌شده، تبیین شود.

وی با اشاره به شروط یک نماز مورد قبول درگاه خداوند، نیز برای داشتن یک هیئت موفق، یادآور شد: اولین شرط در نماز نیت است، دوم آفت‌های نماز را باید مراقبت کرد و خروجی نماز ما باید "ان الصلوه تنهی عن الفحشاءوالمنکر"باشد.

حجت الاسلام غفاری پور تصریح کرد: تمام کسانی که در برپایی هیئت‌ها نقش دارند باید برای به ثمر رسیدن برنامه‌های هیئت‌ها، اخلاص در سراسر وجودشان باشد.

وی تصریح کرد: باید در این عرصه مراقب بود، باید دید دستور اسلام برای عزاداری چیست؟ اگر مراقبت نکنید، هیئت عزاداری آسیب می‌بیند و رنگ خداییش را از دست می‌دهد، باید مراقب بود اشتباهی درروند برنامه پیش نیاید.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الزمان (عج) بابیان این مطلب که داشتن انگیزه و مراقبت از آفت‌ها و انحرافات و خرافات و مهم‌تر از آن خروجی کار اصول کار یک هیئت است، ادامه داد: باید در نظر داشت هیئت‌هایی که متصدی برپایی مراسم‌ها هستند برای ارزش‌های نظام و انقلاب دفاع کنند و این یک خروجی صحیح برای یک هیئت با اخلاص است.

وی با عنوان کردن این نکته مهم که رفتن به هیئت باید ارتباط ما باخدا را زیاد کند، ادامه داد: ماحصل رفت و آمد به یک هیئت مذهبی صحیح این است که آدم ساخته شود، اگر انسان‌ها و افراد درست تربیت شوند کشور هم درست می‌شود.

حجت الاسلام غفاری پور با مطرح کردن اینکه یکی از دلایل اهمیت آموزش پرورش و دانشگاه این است که ثمره آن تربیت صحیح انسان‌ها است، گفت: باید مدنظر داشت منبر و مجلس روضه ظرفیتی برای حضور افراد و تربیت آن‌ها است، خداوند به هیئت‌ها این توفیق را داده است که به احترام سید الشهداء(ع) روضه می گیرند و این کشکولی است که شامل همه مبانی می‌شود.

وی تصریح کرد: باید افتخار کنیم در این میدان قدم گذاشته‌ایم، اگر یک نفر را در راه درست هدایت کردید و حسینی شد تا قیامت با نیکی‌های او شریک هستید، بالعکس اگر در یک سخنرانی کسی احساس یاس و ناامیدی کرد و به عقب برگشت در این عقب‌گرد او نیز شریک است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه سپاه صاحب‌الزمان (عج) خاطرنشان کرد: مداح و روحانی در هیئت مذهبی دارای جایگاهی خاص هستند و باید در مسیر بشارت و انذار نسبت به مردم حرکت کنند، در هیئت مذهبی باید برای رفع شبهاتی که در ذهن مردم ایجاد می‌شود، روحانی اسلام‌شناس وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه مشاهده می‌شود که بعضاً دشمنان دانا و برخی دوستان نادان برنامه‌ریزی‌شده کارهایی را در برنامه‌های هیئت به وجود می‌آورند که آسیب‌زا است، ابراز کرد: دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که شیعه را نمی‌توان از عزاداری دور کرد.

حجت الاسلام غفاری افزود: بر اساس کتابی که در آمریکا حدود ۱۲ سال پیش توسط دکتر مایکل برانت معاون سازمان اطلاعاتی سیا  منتشر شد، دشمنان گفته‌اند «قدرت مذهب شیعه در دست مراجع و روحانیت است و امکان پیروزی بر آن بسیار سخت است ما به جای ضرب المثل انگلیسی تفرقه بیندازوحکومت کن از سیاست اختلاف بینداز و نابود کن استفاده کردیم و برنامه‌های بلندمدتی طراحی کردیم».

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین