عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۸۹۴
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۳
باحضور دبیر کمیته قرآن ستاد دهه فجر صورت گرفت؛
مسئول کمیته قرآن ستاد دهه فجر برنامه‌های این کمیته در ایام الله فجر انقلاب اسلامی را تشریح کرد و گفت: ما در این دهه برنامه هایی با 20محور اصلی برگزار می‌کنیم.
عقیق:مهدی قره‌شیخلو دبیر کمیته قرآن ستاد دهه فجر امروز 7 بهمن ماه در نشست خبری به تشریح فعالیت‌های قرآنی در ایام الله فجر انقلاب اسلامی پرداخت.
قره شیخلو با تبریک سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: بیش از یک دهه است که مسئولیت ستاد دهه فجر انقلاب را بر عهده داریم و بر همین اساس هر سال با حضور نمایندگان قرآنی برنامه هایی را برای دهه فجر درنظر میگیریم.
وی با بیان اینکه تلاش داریم رنگ و بوی دهه فجر قرآنی باشد افزود: امسال جلسه ای عمومی با نمایندگان دستگاه ها داشتیم و بعد از آن جلساتی تخصصی برگزار کردیم تا برنامه ها را هماهنگ کنیم و از تمامی ظرفیت ها بهره مند شویم.
دبیر ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دهه فجر یک مراسم و جشن ملی است و متعلق به هیچ سازمان و جناجی نیست خاطر نشان کرد: برنامه های امسال در 20 محور تدارک دیده شده است که در ابتدا سه شنبه 10 بهمن جامعه قرآنی با ارمان های امام تجدید میثاق می‌کنند.
وی به تکریم چهره های قرآنی اشاره کرد و گفت: دوازدهمزن دوره این مراسم 13 بهمن ماه همزمان با روز تربیت قرآنی در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود که در این مراسم 42 نفر از اقشار مختلف قرآنی تکریم می شوند.
قره شیخلو با بیان اینکه گروه های تواشیح اشعار جدیدی برای این ایام تدارک دیدند تصریح کرد: گروه های تواشیح ضحی و طوبی و محراب این تواشیح را اجرا می‌کنند که محور آن قرآن, امام و انقلاب است.
وی با اشاره به برگزاری محافل قرآنی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: در نیمی از مدارس کشور محافل قرآنی برپا خواهد شد که 60 هزار مدرسه را شامل می‌شود. همچنین در 10 استان هر روز در ایام دهه فجر برنامه محوری محفل قرآنی برپا می‌شود و 10 مسجد تهران هم با همکاری فرهنگسرای قرآن میزبان محافل قرآنی خواهند بود.
قره شیخلو از برگزاری مسابقات قرآنی در دهه فجر خبر داد و افزود: مسابقه رسانه ای از رادیو و شبکه قرآن با محوریت قرآن امام و انقلاب برگزار می‌شود و در پایان دهه فجر به 114 نفر هدایایی تقدیم می‌شود. 4 جشنواره کودک و نوجوان در برخی استانها با مشارکت بانک پارسیان برپا خواهد شد.
قره شیخلو با بیان اینکه 15 هزار جلد قرآن در مناطق محروم توزیع می‌شود گفت: 30 هزار پوستر قرآنی مزین به جملاتی از امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب چاپ شده که در کشور توزیع خواهد شد.
دبیر کمیته قرآن ستاد هه فجر از برپایی نشست و همایش هایی قرآنی خبر داد و گفت: هفته های قران و عترت هم توسط معاونت قرآن و عترت در دهه فجر برپا می‌شود. همچنین حفظ سوره مبارک فجر توسط نیروهای مسلح برای پرسنل خود به صورت ملی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اعزام کاروان قرآنی به استان‌های مختلف کشور خاطر نشان کرد: در مناطق محروم یا استانهایی که کمتر محافل قرانی با چهره های قرآنی برپا می‌شود این مراسم را تدارک دیده ایم.
قره شیخلو به حضور مدیران اداره تبلیغات اسلامی قبل از نماز جمعه در 13 بهمن خبر داد و افزود: در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه برنامه های قرآنی استانها تشریح می‌شود.
وی با بیان اینکه طرح های قرآنی بسیاری در ایام الله فجر افتتاح می‌شود خاطر نشان کرد: طرح ربیع القرآن در استانهای بوشهر و همدان برگزار می‌شود و کتاب پژوهشی یافته های قرآنی در 6 حوزه همچون باورهای معطوف به قرآن و اعمال و پیام های معطوف به قرآن در روزهای آخر دهه فجر رونمایی خواهد شد.
قره شیخلو به دیدار با خانواده شهدای قرآنی اشاره کرد و گفت: رسانه ملی برای دهه فجر برنامه های قرآنی متنوعی تدارک دیدند که در این برنامه ها فضای قرآنی قبل و بعد از انقلاب تشریح خواهد شد.
وی از ثبت نام ازمون های تخصصی حفظ خبر داد و خاطر نشان کرد: امسال برای نخستین بار حفظ سه جز به فرآیند آزمون های تخصصی حفظ اضافه شده و علاقه مندان از امروز تا 27 بهمن میتوانند اقدام به ثبت نام کنند.
وی با بیان اینکه امیدواریم برنامه های قرآنی در دهه فجر مقدمه ای برای برنامه های سال آینده باشد تصریح کرد: امسال دهه فجر مقارن با دهه فاطمیه است و ما سعی داریم با در نظر گرفتن فعالیت‌های متنوع ایام الله فجر را با رنگ و بویی دینی و قرآنی برپا کنیم.
به گزارش فارس، رئیس سازمان دار القرآن، معاون ارتباطات و امور استانها، مدیر ارتباطات، قائم مقام و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، معاون قرآن و عترت ارشاد، دبیر ستاد عالی نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، مدیر کل امور قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه، مدیر قرآن عترت و نماز وزرات دفاع، مدیر قرآن عترت و نماز سپاه پاسداران، مدیر قرآن عترت و نماز ارتش، مدیر قرآن عترت و نماز نیروی انتظامی، مدیر قرآن و عترت سازمان بسیج، رئیس سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان و خبرگزاری ایکنا، مدیر شبکه قرآن، مدیر رادیو قرآن، مدیر عامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت و مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی از اعضای ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی هستند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین