عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۸۶۶
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
استاد قرائتی:
رئیس ستاد اقامه نملز گفت: مزه قرآن را نچشیده ایم و به نسل بعدی خود هم نچشانده ایم،
عقیق:حجت الاسلام محسن قرائتی ظهر دیروز در پنجمین همایش ملی قرآن، عترت و سلامت در دانشگاه علوم پزشکی  کاشان ضمن تاکید بر احترام به والدین بیان داشت: حساب والدین از همه جداست، احسان به پدر و مادر به معنای نیکی همراه با توجه است، حتی تاکید نشده است که به والدین مومن احسان کنید، مومن یا کافر بودن والدین در احسان به آنان اهمیتی ندارد.

وی گفت: در قرآن آمده است سومین نیاز انسان بعد از اکسیژن و غذا، نیاز به همسر است؛ این نیاز حتی در مورد افراد پیر هم وجود دارد.

  رئیس ستاد اقامه نماز کشور، در تشریح بندگان صالح خدا از نظر قرآن اظهار داشت: هر پدری که در ازدواج دخترش به داماد سخت گیری نکند از نظر قرآن در جمع بندگان صالح خداوند است، همچنین یاران حضرت مهدی (عج) بر اساس آیات قرآن در این جمع قرار می گیرند.

 رئیس ستاد اقامه نماز کشور در معرفی خصوصیات اولی الامر گفت: از کسی باید اطاعت کنید که مسرف، فرومایه، هواپرست و افراطی نباشد و در یک کلام از معصوم باید اطاعت کرد.

وی، خودباختگی را یکی از مشکلات اصلی ما دانست و خاطرنشان کرد: ما دچار خودباختگی هستیم، فکر می کنیم هر چیزی که دانشمندان غربی می گویند علمی است و مفاهیمی که از قرآن و حدیث استخراج می شود غیر علمی است؛ بعضی مفاهیم را در قرآن متوجه نمی شویم و به علت درک نکردن آنان، دنبال ایراد گرفتن و رد کردن هستیم .

حجت الاسلام قرائتی گفت: مزه قرآن را نچشیده ایم و به نسل بعدی خود هم نچشانده ایم، بیشتر درگیر موضوعاتی هستیم که اهمیت زیادی ندارند، قرآن متناسب با هر شرایط، موضوعاتی را ارائه کرده است.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین