عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۸۵۹
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی:
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: پرسشگری با نقد یکسان نیست؛ ائمه معصومین(ع) دارای مقام عصمت هستند و هیچ فعل آن‌ها خطا نیست که بتوان آن را نقد کرد و کسانی که از نقد ائمه معصومین(ع) سخن می‌گویند در امام شناسی ضعف دارند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر با اشاره به اینکه میان میثاق و عهد تفاوت‌های بسیاری وجود دارد، اظهار کرد: میثاق به مراتب محکم‌تر از عهد است ولی شکستن هیچ‌ کدام چه عهد چه میثاق جایز نیست.
وی ضمن قرائت آیاتی از قرآن کریم، عنوان کرد: بر اساس آیات قرآن، خداوند از مردم میثاق می‌گیرد تا بندگی خداوند را انجام داده و از شیطان دوری کنند و یکی از راه‌های شناخت مومنین واقعی این است که آن‌ها به پیمانی که با خداوند بسته‌اند، پایبند می‌مانند.
این استاد المصطفی با بیان اینکه احسان به پدر و مادر، رسیدگی به ایتام و نیازمندان، اقامه نماز و پرداخت زکات ازجمله پیمان‌های قوم بنی اسرائیل با خداوند بود، مطرح کرد: ظلم نکردن به مردم نیز دیگر پیمان این قوم با خداوند بود ولی قوم بنی اسرائیل تمام پیمان‌هایی را که با خداوند بسته بودند را زیر پا گذاشتند.
وی با اشاره به اینکه کشتار و آواره شدن مردم فلسطین به دست صهیونیست‌ها نیز در همین راستا انجام شده است، خاطرنشان کرد: در مدینه سه گروه یهودی وجود داشت که با مشرکین هم دست شده بودند که بعد از رسالت نبی اکرم دو گروه مشرک اوس و خزرج مسلمان شدند ولی یهودیان مدینه همچنان به مقابله با رسول اکرم پرداختند.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه تبعیض در عمل کردن به احکام اشتباه است، یادآور شد: عمل کردن به دین تنها در یک بازه زمانی کار صحیحی نیست زیرا دین یک کار فصلی نیست و انسان‌ها باید توجه داشته باشند که عمل به احکام دینی در تمام موقعیت‌های مکانی و زمانی واجب است.
وی با اشاره به اینکه دین مانند یک ساختمان است که همه اجزای آن با یکدیگر ارتباط دارند، تصریح کرد: امروزه برخی افراد می‌گویند که تنها بخشی از دین را قبول داریم و تنها به بخشی از آن عمل می‌کنیم ولی این موضوع صحیح نیست چراکه تمام احکام دین با یکدیگر در ارتباط هستند.
استاد جامعه المصطفی با تاکید بر اینکه نماز تنها عبادتی است که مسلمانان را در صحنه نگه داشته است، ادامه داد: دین اسلام بدون اقامه نماز ممکن نیست زیرا اقامه نماز به صورت روزانه موجب می‌شود انسان در هر لحظه لزوم بندگی خداوند را به یاد داشته باشد.
وی با بیان اینکه احکام اسلام به صورت تدریجی نازل شده است، اضافه کرد: اکنون که دین کامل شده است افراد مومن باید تمام دین را قبول کنند و نمی‌‌توانند تنها برخی از احکام را انجام دهند چراکه نگاه ناقص داشتن به دین یک اشتباه است.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه در طول تاریخ از ائمه معصومین پرسش انجام می‌شد و این موضوع اشکالی ندارد، اظهار کرد: پرسشگری با نقد یکسان نیست؛ ائمه معصومین(ع) دارای مقام عصمت هستند و هیچ فعل آن‌ها خطا نیست که بتوان آن را نقد کرد و کسانی که از نقد ائمه معصومین(ع) سخن می‌گویند در امام شناسی ضعف دارند.
منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین