عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۷۷۳
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۲
در ديدار خانواده شهيد حججي مطرح شد؛
خانواده شهدا عزيزترين داشته خود را در راه خدا عطا كرده اند. اين مهم از بلنداي معرفتي و ايماني اين عزيزان حكايت دارد. همنشيني و گفتگو با اين بلندمرتبگان ايمان و عمل صالح فرصتي مغتنم است كه بايد غنيمت شمرد و چون معدني از گوهرها با آن رفتار كرد.
عقیق:خانواده شهدا جايگاه ويژه اي دارند، علت آن است كه ايشان عزيزترين داشته خود را در راه خدا عطا كرده اند. اين مهم از بلنداي معرفتي و ايماني اين عزيزان حكايت دارد. همنشيني و گفتگو با اين بلندمرتبگان ايمان و عمل صالح فرصتي مغتنم است كه بايد غنيمت شمرد و چون معدني از گوهرها با آن رفتار كرد.

بنا بر این گزارش خانواده شهيد عزيز حججي به عتبات مشرف شدند و ديداري با نماينده بعثه در عتبات داشتند، مطالبي از قول پدر شهيد در سايت اين خبرگزاري منعكس شد كه از باز خواني دقيق مطالب منقول از پدر شهيد مي توان گوهرهاي نابي بدست آورد. با اين ايده چند جمله نقل شده را باز خواني مي كنيم.

" در اين ديدار، پدر شهيد حججي شهادت را افتخاري بزرگ عنوان كرد و پيروي از ولايت را رمز موفقيت و عاقبت به خيري دانست و افزود: شهادت به جامعه حيات معنوي مي بخشد و بدون شك تا رزمندگان و ايثارگران و خانواده شهدا هستند هيچ دشمني نمي تواند به كشور اسلامي آسيبي برساند.

وي ايران اسلامي را متعلق به امام زمان حضرت مهدي(عج) دانست و افزود: انقلاب اسلامي ايران هميشه مورد عنايت خاص آن حضرت بوده است و ما امدادهاي غيبي را بارها در حمايت از كشور اسلامي احساس كرده ايم."

در قدم اول پدر شهيد به جاي استفاده از كلماتي كه حاكي از جاي خالي شهيد، يا فشارهاي عاطفي، رواني بعد از شهادت شهيد باشد؛ شهادت را به عنوان افتخاري بزرگ مطرح مي كند. اگر از اين پدر شهيد همين يك جمله نقل مي شد براي درس گرفتن و استفاده كافي بود. فرزند را از دست داده، آن هم فرزند جوان، و بار خانواده و تقويت عاطفي ايشان بر دوشش افتاده است بعد در ابتداي كلام شهادت را افتخارآفرين مي داند، اين حاكي از معرفت، ايمان و روحيه اي قوي است كه بايد براي آن حسرت خورد. چه بسا انسان هايي كه براي آرامش فرزند خود يا پيشرفت او يا سلامت او عزيزترين موضوعات انساني را فراموش مي كنند و اينجا فردي فرزند از دست داده؛ آن را افتخاري بزرگ مي داند.

در ادامه ايشان پيروي از ولايت را رمز موفقيت و عاقبت به خيري مي دانند، همانطور كه مشخص است ايشان رمز موفقيت خود و فرزند شهيدشان را در ايثارگري كه خود درجه بالايي از عمل است در پيروي از ولايت مي داند. اين خانواده از اين رمز استفاده كرده اند، با اين رمز موفق به ايثار شده اند، با اين رمز بعد از ايثارشان كه از جنس گذشت جان است نه تنها طلب كار نشده اند بلكه آن را افتخاري بزرگ و توفيقي الهي مي دانند. پس از يك رمز استفاده شده و جواب داده صحبت مي كنند. ريشه عمل ايشان در تبعيت از ولايت است و اين موضوع مهمي است. اينكه ريشه رفتارهاي حساس انسان تبعيت از ولي اي الهي باشد درسي است كه در هر مكتبي يافت نمي شود و چون گوهري كمياب مي درخشد.

شهادت حيات بخش است! جمله اي كه سرچشمه قرآني دارد اما به لحاظ سواد نيست بلكه به لحاظ تجربه است، ايشان شاهد بر آيه اي از قرآن هستند. حيات بخشي شهيد و شهادت را ايشان در خانواده خود، در شهر خود و در كشور خود در ماجراي شهادت فرزند دلاورشان ديده اند. شايد اگر مي خواستند بيشتر توضيح دهند مثال هاي زيادي از مصاديق حيات بخشي شهادت را در جزئيات و كليات كه خود شاهد آن بودند، مطرح مي كردند.

جمله "انقلاب و ايران متعلق به امام زمان است" حاكي از ديدن دست هدايت گر و مددكار امام زمان(عج) در انقلاب است، دستي كه در سختي ها بيشتر به چشم مي آيد. دستي كه اين انقلاب را در زمين كاشت و اكنون به واسطه هدايت و دست گيري او و مؤمنين به او در حال پيشرفت است. به سبب آن دست نصرت گر است كه حجم بسيار دشمني ها، كينه ها و ندانم كاري ها انقلاب را از پا نينداخته است. آري اين نصرت حتي در حد امداد غيبي است و اين را پدر شهيدي مي تواند بگويد كه فراتر از اراده هاي افراد را مي بيند و بايد گفت مؤمن به غيب است.

آري رفتار خانواده شهدا در همراهي با ولايت، صبرشان بر سختي هاي راه، كلامشان به عنوان عاملان به خيرات، ديدني، درس آموز و يادآور نعمات خداوند و انوار ولي خداست، كاش چشم قلب اين را ببيند و گوش جان اين را بشنود.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین