عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۷۷۲
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۷
حجت الاسلام والمسلمين قائمي:
حجت الاسلام والمسلمين قائمي گفت: گريه و حتي اندوهگين شدن بر واقعه حسين(ع) و كربلا ثوابي بس بزرگ دارد و ذكر شده كه حتي اگر يك قطره اشكي از چشم جاري شود گناهان بخشيده مي شود و مورد لطف و رحمت قرار مي گيرد وهرچه محبت، معرفت وشناخت،اطاعت وتوسل به اهل بيت و امامان و معصومين و پيامبران (عليهم السلام) بيشتر با شد به همان اندازه محبت اهل بيت رادردل خود افزون كرده ايم.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين قائمي كه در جمع زائران حسيني در حرم مطهر سيد الشهدا(ع) سخنراني مي كرد گفت: به طور معمول انسان ابتدابه خود ، سپس فرزندان و نزديكان ، حب ودوستي دارد اما اين حب نسبت به اهل بيت و ائمه اطهارعليهم السلام، در حد اعلا بايد باشد و هر اندازه از اين حد كمتر باشد، به همان اندازه ايمان شخص، نقص و كاستى دارد. بنابراين يكي از شرط حب اهل بيت‏عليهم السلام، اطاعت از حق تعالى و پرهيز از گناه است.

وي گفت : ايمان عين حب و بغض است؛ چنان كه امام باقرعليه السلام مى‏فرمود: «الايمان حب و بغض»؛ «ايمان حب و بغض است»؛ يعنى، حب تمامى خوباي ها، نيكى‏ها و كمالات و بغض از همه بدى‏ها، كژى‏ها است.

ايشان معرفت وشناخت را يكي از راه‏هاى عملى كسب حب اهل بيت‏ عليهم السلام، دانست وگفت :اگر كسى شناخت لازم و كافى از اهل بيت‏ عليهم السلام پيدا كند، اطاعت از آنان را بر خود لازم مى ‏داندو در پرتو شناخت امام است كه مى‏فهميم همه چيز ما به او وابسته هست و امامان واسطه فيض و كمال انسانها هستند.

وي يكي ديگر از حب را اصل عمل و اطاعت اهل بيت ، امامان و پيامبران (ع دانست وگفت: اگر مي‌خواهي بداني كه در راه خير گام برمي‌داري، پس به قلبت بنگر! اگر دوستدار اولياي خداي و بغض دشمنان وگناهكاران باشي ،بدان كه در تو خير است و خدا هم تو را دوست دارد. اما اگر در قلب تو غيرآن باشد، در آن صورت در تو خيري نيست و خدا تو را دوست نمي دارد.

ايشان درادامه خطاب به زائران گفت: رابطه و پيوند خود را با اهل بيت(ع) قوي تر نماييد و در مجالس آنان شركت كنيد و به زيارت آنان برويد و پيوند روزانه داشته باشيد، زيرا كه به تدريج با آنان انس والفت خواهيد گرفت و انس زمينه محبت و رابطه عاطفي قوي تر را ايجاد خواهد كرد و چه بسا كه اين عاطفه به عمل بيانجامد عاقبت به خيري هم دراين دنيا وهم در آخرت به همرا دارد.

در پايان مراسم نوحه خواني و سينه زني توسط حاج آقا نادري مداح اهل بيت (ع) برگزار شد.
منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین