عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۷۳۵
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴
آیت الله نظری خادم الشریعه:
استادحوزه علمیه گفت: وجود شخصیت بزرگی همچون رهبر معظم انقلاب اسلامی در رأس نظام نعمت بزرگی است که باید همه قدردان وجود چنین شخصیتی باشند.
عقیق:آیت الله نظری خادم الشریعه در دیدار دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی هنر ساری با بیان این که جهان وجود جهان تکمیل، استکمال و کمال است، گفت: تحصیل، استکمال و کمال پایه و مایه جهان خلقت است.

وی با بیان این که بحث رسالت، ولایت، امامت، عصمت، فقاهت و عدالت جایگاه علمی دارد، افزود: متأسفانه در عصر حاضر توجه به مباحث علمی از سوی طالبان علم نسبت به گذشته دچار ضعف شده است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که اصل هدف خلقت هم تکمیل، استکمال و کمال است که موجوداتی به وجود بیایند در نتیجه سیر خلقت به مقصد اعلای وجود برسند، گفت: بنابراین عامل رسالت، نبوت، امامت مسائل تکوینی و تشریعی است.

وی با بیان این که خداوند متعال همه موجودات عالم را برای رسیدن به مقصد هدایت فرمود و هیچ تخلف و اختلافی در این خصوص وجود ندارد، گفت: اما هدایت تشریحی که مربوط به ارشاد و راهنمایی است تنها مربوط انسان است و تخلف و اختلاف نیز در بشر بسیار زیاد وجود دارد.

وی عدم تربیت صحیح دینی را مهم ترین عامل به وجود آمدن تخلف و اختلاف در بشر دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه انسان به دلیل دوری از اصول مهم دینی دچار این مشکل و نقیصه مهم شده است.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که تربیت دینی به چند عامل مهم باز می گردد، ادامه داد: مهم ترین عامل در تربیت دینی فرد خانواده و پدر و مادر هستند که متأسفانه در این خصوص مشکلات مهمی وجود دارد که باید رفع شود.

آیت الله نظری خادم الشریعه، محیط مدرسه را دومین عامل مهم تربیت دینی فرد دانست و تصریح کرد: محیط تعلیم و تربیت نیز باید بر اساس ارزش های دینی شکل گیرد تا شاهد تربیت و پرورش نسلی دیندار و انقلابی باشیم.

وی، همنشین مناسب، انجمن های مذهبی و نیز اجتماعات را از دیگر عوامل شکل گیری روحیه دینی در انسان دانست و خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه، مساجد و هیأت های مذهبی نقش بسیار مهم و مؤثری در تربیت دینی افراد برعهده دارند.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که همه موجودات عالم در حال انجام وظیفه هستند و تخلف و اختلاف تنها در بشر وجود دارد، گفت: پیامبران الهی، ائمه اطهار(ع) و کتاب الهی آمدند تا بشر را هدایت کنند و به مرحله تعالی برسانند، اما نتیجه عمومی حاصل نشد که با ظهور مهدی آل محمد نقص عام وتام در عالم تکمیل خواهد شد.

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که هدف خلقت خداشناسی و بندگی خدا است، گفت: فراگیری و یادگرفتن مفاهیم و مضامین دینی و عملی کردن آن و همچنین شرکت در مجالس دینی انجام وظیفه است که همه اینها توفیقات است.

وی در ادامه با بیان این که سعادت بشر در بندگی خدا است و این هدف خلقت است، بیان داشت: هر مخلوقی دارای یک هدف است و زمانی موفق است که به آن هدف دست پید کند و اگر نرسد نقصان دارد.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه با اشاره به این که الحمدالله به برکت انقلاب زمینه هدایت دینی در کشور به خوبی وجود دارد، گفت: وجود شخصیت بزرگی همچون رهبر معظم انقلاب اسلامی در رأس نظام نعمت بزرگی است که باید همه قدردان وجود چنین شخصیتی باشند.

وی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی از نظر علمی و فقهی نیز در جایگاه بالایی قراردارند، افزود: امروز تبعیت و همراهی با ایشان وظیفه است که آحاد جامعه بر عهده دارند. 


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین