عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۷۰۶
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷
در محضر مجتهدی؛
آیت الله مجتهدی در شرح حدیثی از رسول اکرم(ص) درباره بدترین مردگان توضیح می دهد.
عقیق:پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند: «هر که همسر اختیار کند، نیمی از دینش را محفوظ نگه داشته، پس باید در نیم دیگرف از خدا بترسد.»

آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح این حدیث، می‌گوید: پیامبر خدا(ص) فرمودند: «بدترین مردگان شما آن کسی است که وقتی می‌میرد زن نداشته باشد». فایده ازدواج فقط این نیست که با آن شهوت را بشکنی؛ شما چه شهوت داشته باشی و چه نداشته باشی، ازدواج برایتان فایده دارد. یکی از فواید ازدواج، زیاد شدن نسل است. اسلام می‌خواهد که تعداد مسلمانان زیاد باشد.

پیامبر اسلام(ص) فرمودند: «ازدواج کنید تا نسل و تعدادتان افزایش یابد؛ زیرا من روز قیامت میان امت‌های دیگر مباهات می‌کنم حتی به یک جنین سقط شده (که حاصل ازدواج باشد)».  این حرف خارجی هاست که می‌گویند: «فرزند کمتر زندگی بهتر»، آنها می‌خواهند تعداد شیعه در دنیا کم شود. این جمله اگر برای رزق و روزی گفته می‌شود که خداوند خود عهده دار روزی شما شده است.

وی افزود: در روایت دیگری آمده که پیامبر خدا(ص) فرمودند: «من به زیادی شما امت در روز قیامت مباهات می‌کنم»، یعنی پیامبر خدا(ص) در روز قیامت جلوی سایر پیامبران به زیادی امتش می نازد. حضرت رسول(ص) در جای دیگری نیز فرموده اند: «ازدواج کنید تا تعداد شما زیاد شود و من به شما مباهات کنم.» من قدیم قبل از جاری کردن صیغه عقد این احادیث را برای زن و شوهر ها می خواندم. می گفتم که پیامبر(ص) فرموده اند: «نکاح و ازدواج، سنت من است، هر کس از سنت من رو برگرداند، از من نیست.» یا اینکه فرموده‌اند: «هر کس ازدواج کند، نصف دینش را نگ داشته، پس در حفظ آن نیمه دیگر بکوشد.»

آیت‌الله مجتهدی در پایان بیان کرد: یکی دیگر از فوائد ازدواج، زیاد شدن گویندگان «لااله الا الله» است. یعنی با ازدواج کردن، تعداد کسانی که «لااله الا الله» می گویند بر روی زمین زیاد می‌شود. پیامبر(ص) فرمودند: «چه چیز منع می کند مرد مؤمن را از اینکه زنی بگیرد؛ شاید که خداوند فرزندی روزی او گرداند که زمین را با گفتن «لااله الا الله» سنگین سازد.»


پی نوشت:

احسن الحدیث

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین