عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۷۰۲
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
با سخنرانی سردار صابری و مداحی حاج محمد رضا طاهری
جانشین سپاه محمد رسول الله با بیان اینکه اگر رزمندگان سختی کشیدند، لذت‌هایی بردند که تعریف شدنی نیست، گفت: آنها قبل شهادت با خدا و ائمه اطهار نجوا کردند و از این مسیر لذت بردند

گزارش تصویری/ بخش اول


گزارش تصویری / بخش دوم


عقیق:  سی و یکمین یادواره شهدای کربلای 5 در مسجد پنبه چی تهران با حضور سردار صابری جانشین سپاه محمد رسول‌الله(ص)، سردار محمد کوثری جانشین قرارگاه ثارالله، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و با حضور پرشور مردم برگزار شد.

* مراسم بعد از اقامه نماز مغرب و عشا، با قرائت زیارت عاشورا و تلاوتی آیاتی از قرآن کریم آغاز شد. بعدازآن کلیپی از شعار مرحوم ابوالفضل سپهر شاعر دفاع مقدس برای حاضران پخش شد. سپس مجری برنامه سمت خدا، نجم الدین شریعتی به روی سن رفت. وی در ابتدای سخنانش، به خاطره‌ای از مادر شهیدی اشاره کرد و گفت: مادر شهیدی در همدان بود که دو فرزندش در جبهه مفقودالاثر شدند. شب تا صبح در منزلش باز بود و می‌گفت راضی نیستم فرزندانم اگر از جبهه برگشتند به اندازه یک زنگ در زدن معطل بمانند.

** در ادامه برنامه سردار سیروس صابری جانشین فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) پشت تریبون قرار گرفت. وی که سخنران اصلی برنامه بود، در سخنانش با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کربلای 5، گفت: بعد از گذشت شانزده هفده روز از عملیات کربلای 4، کربلای 5 در  شلمچه رقم  خورد.... یادم هست در سه راه شهادت در شلمچه که رسیدیم حتی برای دو دقیقه نتوانستیم بایستیم تا کروکی مسیر را نگاه کنیم. آنقدر آتش دشمن سنگین بود که زمین زیر پای ما تکان می‌خورد. در این عملیات درحالی‌که تانک‌ها از هر طرف ما را می‌زدند مهمات ما تمام شد. ناگهان دیدم بچه‌هایی که شب قبل مجروحین را به‌عقب برده بودند، با مهمات در دشت در حال دویدن به سمت ما هستند. دو سوم آنها در مسیر رسیدن به ما شهید شدند اما بالاخره مهمات را به ما رساندند.


* جانشین سپاه محمد رسول الله با بیان اینکه اگر رزمندگان سختی کشیدند، لذت‌هایی بردند که تعریف شدنی نیست، گفت: آنها قبل شهادت با خدا و ائمه اطهار نجوا کردند و از این مسیر لذت بردند.

** با پایان سخنرانی سردار صابری، شریعتی دوباره پشت تریبون قرار گرفت و اسامی 65 شهید مسجد پنبه چی که در طول دوران دفاع مقدس به شهید رسیدند را قرائت کرد. بعد نوبت به شعرخوانی علی‌اکبر فرهنگیان رسید.

** فرهنگیان در این مراسم به اجرای چند شعر درباره امام زمان (عج)، حضرت زهرا(س) و شهیدان پرداخت. وی در این مراسم یادی از شهدای کربلای 5 کرد و  شعری درباره این عملیات پرافتخار دفاع مقدس خواند:


هنوز از تاول پاهایشان، از رنج می‌گوید/ هنوز از حال‌وروز کربلای پنج می‌گوید

هنوز از طبل دژخیمان صدای جنگ می‌آید/ محله به محله با هزاران رنگ می‌آید

* با پایان شعرخوانی علی اکبر فرهنگیان، کلیپی از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره شهدا پخش شد. نجم الدین  شریعتی مجری برنامه سمت خدا که در برنامه  حضور داشت، خاطره‌ای از دیدار عوامل برنامه سمت خدا با آیت‌الله جوادی آملی تعریف کرد. وی گفت: زمانی که به آیت‌الله جوادی گفتیم از برنامه سمت خدا می‌آییم، ایشان فرمودند که سمت خدا "فی جنات تجری من تحتها الانهار" نیست بلکه سمت خدا این آیه قران است که می‌گوید "فی مقعد صدق عند ملیک مقتدر". شما باید تلاش کنید مردم را آنجا ببرید و این همان‌جایی است که شهدا رفتند.


** قبل از شروع مداحی حاج محمدرضا طاهری، کلیپی از مداحی وی در دوران نوجوانی در جبهه پخش شد. این ذاکر اهل‌بیت در این مراسم به مداحی و ذکر مصیبت اهل بیت و یاد شهدا پرداخت. همچنین در انتهای برنامه طاهری شعری به یاد کارکنان حادثه نفتکش سانچی خواند با این مطلع که "پر سفید کبوتر میان دریا سوخت/ دلی که منتظرش بود در تماشا سوخت."در این مراسم کربلایی حسین طاهری نیز دقایقی به مداحی و نوحه خوانی پرداخت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین