عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۶۷۶
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی:
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت:آیه ۸۴ سوره بقره در رابطه با میثاق است که می‌فرماید، دو کار را انجام ندهید، نخست اینکه خون نریزید و دوم اینکه مردم را آواره نکنید، که این دو کار همان کارهایی است که اسرائیل امروزه آن را انجام می‌دهد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی دیشب در شبستان امام خمینی (ره) حرم کریمه اهل‌بیت (س) به تفسیر آیه هشتاد و سوم سوره بقره اشاره و اظهار داشت: حدود صد آیه از قرآن به قوم بنی‌اسرائیل اختصاص یافته است.
وی بابیان اینکه خداوند در آیه 83 سوره بقره با بنی‌اسرائیل در هفت موضوع پیمان گرفته است، افزود: نخستین پیمان خداوند با بنی‌اسرائیل این است که توحید داشته باشند و جز خداوند را نپرستند.
استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه هیچ‌کس حق ندارد ائمه را با خداوند مقایسه کند، تصریح کرد: پیامبر (ص) می‌فرماید، خداوند را برای خودش و ما ائمه را برای خداوند دوست داشته باشید.
وی به دیگر پیمان‌های خداوند با بنی‌اسرائیل اشاره و خاطرنشان کرد: نیکی به پدر و مادر دومین پیمان خداوند با یهودیان است، ازاین‌رو خداوند در قرآن کریم نیکی به پدر و مادر را چهار مورد در کنار واژه توحید به‌کاربرده است که این موضوع اهمیت نیکی به پدر و مادر را می‌رساند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی انفاق به فامیل، خویشان و یتیم را سومین پیمان خداوند با بنی‌اسرائیل دانست و ابراز کرد: اگر هرکس به خویشان خود برسد و بر آنان انفاق کند بسیاری از مسئولیت‌های کمیته امداد و بهزیستی برداشته می‌شود.
وی بابیان اینکه یتیم به فردی گفته می‌شود که پدر خود را ازدست‌داده باشد، ادامه داد: خداوند در قرآن کریم ارزش و اهمیت زیادی برای یتیمان قائل شده است، ازاین‌رو ما نیز باید برای یتیمان ارزش قائل شویم.
استاد المصطفی، احسان به مساکین را چهارمین پیمان خداوند با بنی‌اسرائیل خواند و عنوان کرد: مسکین با فقیر متفاوت بوده ازاین‌رو خداوند غیر از احسان به فقرا، احسان به مساکین را نیز با بنی‌اسرائیل پیمان بسته است.
وی با اشاره به اینکه پنجمین پیمان خداوند با بنی‌اسرائیل صحبت کردن با دلیل و بی‌ربط سخن نگفتن است، عنوان کرد: مرحوم علامه طباطبائی پیرامون با دلیل و مدرک سخن گفتن می‌فرماید، اگر مردم به حرف‌های بی‌ربط نپردازند و با سند حرف بزنند بسیاری از مشکلات آنان حل خواهد شد.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جهت ندادن به سخن، پاکیزه صحبت کردن، معروف و شناخته‌شده سخن گفتن، نیکو سخن گفتن با مردم ازجمله ویژگی‌های سخن دانست و بیان کرد: زکات و برپا کردن نماز از دیگر پیمان‌های خداوند با بنی‌اسرائیل است، بنابراین خداوند در آخر می‌فرماید ما با شما پیمان بستیم اما شما به آن پشت کردید.

وی به تفسیر آیه 84 سوره مبارکه بقره پرداخت و خاطرنشان کرد: آیه 84 سوره بقره در رابطه با میثاق است که می‌فرماید، دو کار را انجام ندهید، نخست اینکه خون نریزید و دوم اینکه مردم را آواره نکنید، که این دو کار همان کارهایی است که اسرائیل امروزه آن را انجام می‌دهد.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین