عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۶۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷
حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی:
دشمنان سعی دارند امت اسلام را به گروه های مختلف ایرانی و عربی تقسیم کنند و بین آنها اختلاف ایجاد کنند تا راحت تر بتوانند با دین مقابله کنند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی پیش از ظهر امروز در همایش بزرگداشت شهید نواب صفوی که در سالن اجتماعات مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد گفت: با نگاه به تاریخ اسلام می بینیم در مقابل  ائمه(ع) و سفیران هدایت، گروه هایی به مقابله برخاستند و هدفشان هم انحراف در مکتب و یا از بین بردن دین الهی بود.

 این کارشناس علوم سیاسی با بیان اینکه 5 دسته در فکر انحراف و یا تخریب دین نقش داشتند، عنوان کرد: دسته اول پول پرستان، مقام پرستان و جاه طلبان بودند؛ اینها کسانی بودند که احساس کردند پول پرستی و جاه طلبی با دیانت هم خوانی ندارد، به همین دلیل تلاش کردند مکتب حقه را از بین ببرند تا با جاه طلبی مغایرتی نداشته باشد.

وی افزود: دسته های بعدی ظالمان و اشراف گرایان بودند، اینها بامکتب اسلام و دین نمی خواستند کنار بیایند به همین با شدت در مقابل دین ایستادند.

این تاریخ دان علوم اسلامی اظهار داشت: دسته دیگر نیرنگ بازان بودند؛ اینها دنبال این هستند نون را به نرخ روز بخورند، اینها نتوانستند اسلام و دین را تحمل کنند و به مقابله برخاستند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: دسته بعدی خودباختگان واداده هستند؛ کسانی که روحیه انقلابی، زهد و تقوا، ساده زیستی ندارند؛ اینها هم با اسلام راستین نمی توانستند در یک مسیر باشند.

این کارشناس علوم سیاسی با اشاره به شیوه و عملکرد این گروه برای مقابله با اسلام از اول تاریخ تاکنون عنوان کرد: اولین شیوه آنها این بود سعی کردند کارشناسان الهی را کنار بزنند، درب خانه اهل بیت(ع) را ببندند و درقدم بعدی به تفسیر رأی روی آورند و سعی کردند اسلام را آنگونه که با اهدافشان هم خوانی دارد، تفسیر کنند.

وی افزود: در قدم بعدی سعی کردند امت اسلام را به گروهای مختلف ایرانی و عربی تقسیم کنند و بین آنها اختلاف ایجاد کنند تا راحت تر بتوانند با دین مقابله کنند.

این تاریخ‌دان علوم اسلامی اظهار داشت: شیوه های دیگر، ترویج اشرافی گری و سرمایه داری در بین مسلمانان، وارد کردن پای بیگانگان برای تحریف اسلام، وارد کردن اندیشه های مسیحی انحرافی در اسلام مانند گوشه نشینی، صوفی گری، به کار گرفتن انسانهای ساده لوح و بی بصیرت برای پیش بردن اهداف خود، تبعید، زندانی و کشتن اسلام شناسان و مبارزان دینی و ایجاد یأس و نومیدی به شکل مختلف اختلاف و سر سپردگی به غرب و ترویج  اسلام تک بعُدی  از جمله برنامه آنها از طول تاریخ اسلام تا کنون برای انحراف دین و یا تخریب بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه امروز هم شاهد اجرای همین شیوه ها و برنامه در کشور هستیم گفت: امروز کسانی که سکاندار امور اجرایی کشور  شدند از همین سخنان  حرف می زنند و شیوه ها را اجرا  می کنند و معتقد به تفسیر به رأی می باشند؛ معتقدند که امام حسن(ع) واهل بیت(ع) معامله و مذاکره کردند و برای بستن درب خانه اهل بیت(ع)، ولایت و بیت رهبری، معتقدند که اهل بیت(ع) هم قابل نقدند، این همان تفسیر به رأی است.

این تاریخ دان علوم اسلامی اظهار داشت: شیوه دشمن اشرافی گرایی بود، الان بعضی افراد در کشور معتقد به همین شیوه هستند، وزیری می آید که تیلیاردر است، این همان شیوه است. آنها اسلامی در کشور  می خواهند که برای امریکا خطری نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: بارها  رهبر انقلاب در مسائل مختلف هشدار دادند اما نتیجه اش چه چیزی شد؟ بی تفاوت بودیم. ائمه جمعه چه قدر برای تبیین منویات رهبری تلاش کردند، روحانیت چه قدر مطالبه گری کرد.

وی افزود: امروز کشور به جایی رسیده که از لحاظ اقتصادی فلج است چون این دولت شخص یا کفایت ندارد یا  نقشه هایی در کار است؛ و قصد دارند آن قدر ملت را تحت فشار قرار دهند تا مردم مقابل نظام و انقلاب بایستند. به هر حال ماموریت هایی در کار است و قطعا  جوانب پنهان  کار، بعدها مشخص خواهد شد.

این تاریخ دان علوم اسلامی اظهار داشت: فتنه اخیر با برنامه ریزی قبلی بود، از خارج از کشور آموزش های لازم داده  شده بود، آنها به صورت مدام  مردم را تشویق می کردند که به خیابان ها بیایند؛ اول به بهانه مشکلات اقتصادی و معیشتی و در ادامه آشوب و شعار علیه نظام اسلامی و در نهایت نیز سقوط نظام در دستور کار آنها قرار داشت.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: الان هم دست از برنامه های خود برنداشتند. بعد از فتنه آمدند این حرکت را به داخل ارتباط دادند، روزی به سپاه و مشهد ارتباط دادند. چرا این کار کردند؟ چون می خواستند نقش بیگانگان پنهان بماند چون خودشان سخن از مذاکره با امریکا کرده بودند.

این کارشناس علوم سیاسی عنوان کرد: نقشه دوم زیر سؤال بردن چهره های انقلابی در مشهد و سپاه پاسداران و در هم افتادن خودی و جنگ داخلی و اختلاف بوده است.

این تاریخ دان علوم اسلامی اظهار داشت: اینها را اجر کردند تا به مردم القاء کنند مشکل داخلی است، این جنگ قدرت است، ربطی به امریکا ندارد، این کارهای می کنند تا مردم از مسئولین نامید شوند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی گفت: با تحلیل و تفکر در مسائل اخیر می توان به جامعه کمک کرد و امام راحل اهل تفکر بودند و مسئله فدائیان اسلام که امروز در حال تخریب است در ادامه همان مسیر و اهداف دشمن یعنی تک بعُدی جلوه دادن اسلام تنها برای عبادت می باشند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین