عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۶۰۸
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
حاج مهدی اکبری در گفت و گوی تصویری با عقیق:
من به عنوان کمترین سرباز می گویم این اغتشاشات در روز اول تنها یک اعتراض اقتصادی بود در ادامه اما یک تعداد اراذل و اوباش و آشوبگر قاطی اعتراضات مردمی شده و این اعتراضات را به سمت و سوی دیگری بردند.

عقیق: در حاشیه همایش مداحان و شعرای نخبه سراسر کشور، فرصتی دست داد تا با «حاج مهدی اکبری» از مداحان اهل بیت درباره این همایش و حوادث اخیر کشور گفت و گویی داشته باشیم که در ادامه می خوانید:

حاج مهدی اکبری درباره فواید و مزایای برگزاری همایش مداحان و شعرای نخبه سراسر کشور گفت: یکی از خوبی های این همایش این است که کوچکترها، بزرگترها را می بینند و از نصایح آن ها استفاده می کنند. ضمن اینکه این جلسه همه را دور هم جمع می کند و همین نزدیک شدن ما به یکدیگر خوب است چون هرکدام از ما از یک استانی هستیم و در چنین برنامه هایی فرصت می شود همدیگر را ببینیم.  

این مداح مشهدی اهل بیت در ادامه افزود: اگر پیگیری بزرگترها بیشتر باشد(هر بزرگتری نمی تواند بزرگی کند) اتفاقات خوبی برای ما می افتد. برخی بزرگترها هستند که نظراتشان حجت است . در دستگاه سیدالشهدا هیچکس اجباری کسی را تحمل نمی کند. شاید در دانشگاه مجبور باشی استادت را به خاطر نمره تحمل کنی ولی در دستگاه سیدالشهدا همه به بزرگترها احترام می گذارند . البته بعضی کوچکترها هستند که کوچکتری بزرگتری را متوجه نمی شوند ولی من همین که بدانم بزرگتری هست که من مهدی اکبری اگر اشتباه کردم جلوی راهم را می گیرد، به من تذکر می دهد و یا مسیر درست تر را به من یاد می دهد، قطعا تاثیر خیلی بهتر و بیشتری دارد.

یک بیت شعر هست که می گوید: در بین شهراز همه کس محترم تر است/ هرکس  گدای کهنه تر کوچه شماست


فیلم گفت و گوی عقیق با حاج مهدی اکبری را ببینید:


دریافت

کسی که در خانه امام حسین پیر شده، با کسی که در کوچه خیابان پیر شده خیلی فرق می کند.این بزرگترها و پیرغلامان، جان و دل ما هستند. به اندازه پدر دلسوزند و نظراتشان و تجربیاتی که در این راه به آن رسیده اند، در گرانبهایی است. اینها 40-50 سال در دستگاه سیدالشهدا خوانده اند و نوکری کرده اند و اگر یک تجربه از این سال ها را به منِ مداح ِ جوان تر بگویند، من 40-50 سال جلوترم.

اکبری در ادامه صحبت های صریحی هم دررابطه با آشوب ها و اغتشاشات اخیر در کشور داشت و نظر خود درباره این اتفاقات را اینگونه بیان کرد: من به عنوان کمترین سرباز می گویم این اغتشاشات در روز اول تنها یک اعتراض اقتصادی بود و مردم حقشان بود که اعتراض کنند و همه از دوست و دشمن هم گفتند حق با مردم است. در ادامه اما یک تعداد اراذل و اوباش و آشوبگر قاطی اعتراضات مردمی شده و این اعتراضات را به سمت و سوی دیگری بردند. کسی که پرچم ایران را آتش زده نه ایرانی است، نه ایران را دوست دارد و نه حتی مسلمان است و نه می فهمد هویت یک کشور که در پرچمش نهفته است یعنی چه. من اگر آنجا بودم امر به معروف نمی کردم، یکراست می رفتم سراغ نهی از منکر! تعارف هم با کسی ندارم . اینستا و تلگرام فیلتر بود، نشد پست بگذارم ولی اگر آنجا بودم به قیمت جانم هم تمام می شد، بیکار نمی نشستم .

حاج مهدی اکبری در پایان به نقش هیئت های مذهبی در اینگونه مواقع هم اشاره کرد و از زبان یک هیئتی گفت: همه چیز دست هیئت است، همه چیز دست امام حسین است. الان در این وضعیت، امن ترین جا برای کسی که بخواهد دینش را نگه دارد، روضه امام حسین است. شما حتی در مسجد و دانشگاه این امنیت را ندارید. حتی در حوزه این امنیت را ممکن است نداشته باشید. اینجا منسوب به سیدالشهداست. نظام مال سیدالشهداست. کسی که اداره می کند خود سیدالشهداست. کسی که انتخاب می کند حضرت زهراست و آنها هیچ وقت بد انتخاب نمی کنند.

بحث نان خوردن نیست. زندگی ما از این مسیر می گذرد. می خواهیم بگوییم امام حسینی که زیرپرچمش سینه می زنیم، برای هر شخصی در هر سنی الگو داشته است. واقعه عاشورا به ما یاد داد که نباید سکوت کنیم. سکوت هم نکردیم. مردم بیرون آمدند و حرفشان را زدند. اگر قرار است کسی در آینده مملکتش سهیم باشد ، پس وقتی ظلم می شود، هم نباید ساکت باشد.

مداح اهل بیت عقیده دارد وظیفه یک مداح تنها خواندن نیست و باید در حوادث مختلف جامعه با مردم همراه باشد و روشنگری کند: « یک نفر به من گفت شما وقتی توصیه می کنی، فراتر از نقش خودت می روی. گفتم کسی که پای منبر نشسته، یک وقتی حرفی را از من مداح می خرد که از سخنران نمی خرد. حالا بواسطه دوست داشتن یا هرچیز دیگری. وظیفه ما این است که روشنگری کنیم. قرار نیست فقط میکروفون بگیریم و بخوانیم. ما آزادی و آزادگی را در این مکتب یاد گرفتیم و پای مکتب هم می مانیم و جان هم قرار باشد بدهیم، می دهیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
1
0
ای کاش شاربش را کوتاه کند.
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین