عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۵۹۷
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳
حجت‌الاسلام خاموشی:
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: نفوذ فضای مجازی زندگی ها را دگرگون کرده است و امروز نیازمند حضور جدّی و فعالیت مبلّغان در عرصه فضای مجازی هستیم.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی در دیدار آیت الله سید مصباح عاملی مدیر حوزه علمیه خراسان در محل مرکز مدیریت این حوزه با اشاره به اهمیت تبلیغ گفت: برای هم افزایی و پیشرفت روز افزون در امر تبلیغ، باید طرح جامع تدوین شود که در این عرصه، حوزه علمیه هدف را تعیین و سازمان تبلیغات اسلامی جغرافیای تبلیغ را هماهنگ خواهد کرد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: ما پذیرنده مبلّغان هستیم و می توان طی تفاهم نامه ای با حوزه علمیه و برنامه ریزی مدوّن، مسیر این پذیرش تسهیل شود.
او در ادامه با اشاره به ایجاد پایگاه داده های فرهنگی و دینی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی از سال ۸۵، پایگاه داده های فرهنگی و دینی را ایجاد کرده و محتوای این پایگاه می بایست در برنامه ریزی ها مورد توجه جدی قرار گیرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه حاشیه نشینی و مهاجرت از روستا به شهر از آسیب هایی است که کشور گرفتار آن می باشد، تصریح کرد: ما معتقد هستیم باید مهاجرت معکوس شود و شاهد مهاجرت از شهر به روستا باشیم چرا که اگر این موضوع شکل نگیرد با آسیب های جدّی روبه‌رو خواهیم شد.
او در ادامه با اشاره به اهمیت حضور روحانیون در مناطق مختلف کشور گفت: روحانیون باید محور فعالیت های فرهنگی اجتماعی قرار بگیرند تا شاهد رشد فرهنگ و حوزه دین در عرصه های مختلف باشیم که ما در استقرار روحانی، طرح هیئت امنایی را پیاده کردیم که در این طرح در روستاهای نیمه بهره بردار توانستیم بیش از ۱۰۰۰ نفر را به ظرفیت روحانیون مستقر کشور اضافه کنیم که البته نیاز به تعامل حوزه های علمیه و مبلّغان هستیم.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور به نقش آفرینی مبلغان و حوزه‌های علمیه در ترویج و تبلیغ اسلام در عرصه فضای مجازی تأکید کرد و افزود: نفوذ فضای مجازی زندگی ها را دگرگون کرده است و امروز نیازمند حضور جدّی و فعالیت مبلّغان در عرصه فضای مجازی هستیم.
او اضافه کرد: با تعاملی که با کارشناسان فضای مجازی انجام شده به نظر می رسد تبلیغ در این عرصه مهم است و می بایست طلابی با رویکرد فضای مجازی به عنوان مبلغ تربیت شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی تصریح کرد: در جنگ نرم، با نفوذ دشمنان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی طرف هستیم و شبکه های اجتماعی که مورد استفاده اکثر مردم است، از ترفندهای دشمنان به شمار می رود.
او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در زمینه نظریه کم کار نشده است ولی تجربه آن کم است و در صحنه عملیاتی محسوس نیست، توضیح داد: باید گروهی مجرب که در نظام مدیریت اقتصادی موفق هستند، نظرخواهی شوند و از این افراد استفاده کنند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین