عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۵۷۶
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
سیدعباس انجام:
فعال قرآن و رسانه با اشاره به ویژگی خبر خوب در سوره مبارکه «حجرات» گفت: خبری خوب است که علاوه بر واقعی بودن و داشتن راوی صادق، به سرعت منتشر شود و مخاطب به آن اطمینان داشته باشد.
عقیق:عباس انجام فعال قرآن و رسانه در گفت‌وگویی با اشاره به ویژگی‌های خبر خوب اظهار داشت: خداوند در سوره مبارکه «حجرات» به یکی از ویژگی‌های خبر خوب اشاره کرده و فرموده است: «إِنْ جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا» بر همین اساس صحت خبر و داشتن راوی صادق به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم خبر خوب است.

وی سرعت در انعکاس خبر و واقعی بودن آن را از دیگر ویژگی‌های خبر خوب عنوان کرد و افزود: اکنون عصر رسانه‌های نوین است و اخبار از سوی شبکه‌های اجتماعی نیز منعکس می‌شود، اما خبری خوب است که علاوه بر واقعی بودن به سرعت منتشر شود و مخاطب به آن اطمینان داشته باشد.

انجام با بیان اینکه قابل فهم بودن خبر نقش مؤثری بر تأثیرگذاری بر مخاطب دارد، خاطر نشان کرد: خبر باید آنقدر طولانی نباشد که مخاطب فرصتی برای خواندن یا فهم آن نداشته باشد همچنین منبع خبر نیز بسیار مهم است چرا که اگر منبع موثقی نداشته باشد ممکن است تکذیب شده و به شایعه تبدیل شود.

مدیر سابق شبکه الکوثر با اشاره به اینکه اگر اطمینان از بین رود مخاطبی دیگر نخواهیم داشت و انعکاس خبر فایده‌ای ندارد، گفت: در مرحله اول مورد اطمینان بودن رسانه باید به مخاطب اثبات شود تا مخاطبان در هر مرحله و موقعیت به ویژه در زمان بحران و حساس به آن رسانه رجوع کنند.

وی به جایگاه رسانه ملی و بنگاه‌های موثق خبری اشاره کرد و افزود: با وجود رشد روزافزون شبکه‌های اجتماعی، همچنان رسانه ملی و خبرگزاری‌های موثق جایگاه ویژه‌ای در بین مخاطبان دارند و در زمان‌ها و موقعیت‌های مختلف مردم برای اطمینان از اخباری که در رسانه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌بینیید به این رسانه‌ها مراجعه می‌کنند.

انجام با اشاره به اینکه رقابت شبکه‌های اجتماعی با رسانه‌های دیگر وظیفه رسانه‌های موثق برای حضور فعال در گروه‌های اجتماعی را سنگین‌تر کرده است، خاطر نشان کرد: باید شیوه‌های نوین را به کار برد تا در بین رقبا موفق بود بر همین اساس بهتر است در رسانه‌های نوین عملکردی فعال داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی شبکه‌ها و فضای مجازی به دلیل انتشار اخبار کذب باعث بدبینی اخبار سایر رسانه‌ها شده‌اند، گفت: روشنگری‌ها در صحت اخبار می‌تواند به مخاطب این اطمینان را بدهد تا برای کسب اطلاعات موثق به کجا رجوع کنند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین