عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۵۷۵
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳
آیت الله نوری همدانی:
اگر در جامعه شاهد حوادثی بودیم چون فضای مجازی در دست ما نیست، در دست افراد دیگر است برای این مسئله فکری شود.
عقیق:حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار  رئیس و اعضای هئیت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، با تاکید براینکه طرح های که در مجمع تصویب می شود، نباید در حد شعار باقی بماند، گفتند: هر طرحی که ارائه می شود، باید در عمل به موفقیت برسد تا شاهد شکوفایی حوزه های علمیه باشیم.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه در گذشته علما و فقهای زیادی در شهرستانها بودند و مردم از آنها بهره می برند، افزودند:  امروز حوزه و جامعه از این مسئله رنج می برد و در حقیقت شاهد خالی شدن علما و فقیها در شهرها هستیم. باید بررسی کرد چرا اوضاع به این سمت و سو کشیده شده   و بعد از بررسی، راهکار ارائه شود.

 ایشان افزودند: مسئله بعدی این است که  مثل سابق به درس  و تقریر نویسی توجه نمی شود؛ طلبه شادابی سابق ندارد؛ برای این مسئله چه فکری می توان کرد؟

حضرت آیت الله  نوری همدانی گفتند: مسئله ای که این روزها اهمیت دارد، بحث فضای مجازی است؛ اگر در جامعه شاهد حوادثی بودیم،به خاطر این است که  فضای مجازی در دست ما نیست، در دست افراد دیگر است.

 معظم له اظهار داشتند: در حوزه انقلابی، نباید کسی جرأت داشته باشد این نوع حوادث را در جامعه ایجاد کند و حرف هایی علیه نظام و انقلاب بزنند،اینها انتظارات جدّی از حوزه انقلابی است.

 ایشان افزودند: اگر در حوزه مطالبه گری نباشد، این مسائل خواهد بود. حوزویان به میدان بیایند؛ با جلسه  مشکل  حل نمی شود؛ باید در برنامه انسجام  و وحدت باشد.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین