عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۵۷۲
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
حضرت آیت الله علوی گرگانی:
هوای سالم نعمت خدا است، اما الان نمی توان از این نعمت به دلایل مختلف بهره برد. این حقوق از بین رفته است؛ لازم است برای رفع آلودگی هوا و محیط زیست فکری کرد.
عقیق:حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار رئیس محیط زیست استان قم با تاکید براینکه خدمت به نظام مقدس از با ارزش ترین خدمت ها است، گفتند: از جمله کسانی که می توانند در جامعه مؤثر باشند، مسئولین محیط زیست هستند.

معظم له بیان داشتند: انسانها بر اساس سیره اهل بیت(ع) حقوقی  دارند و متأسفانه به حقوق انسانها چندان اهمیتی داده نمی شود و یا اساسا حقوق اولیه بشر گرفتار نوعی مسامحه کاری از ناحیه مسئولین شده است.

ایشان افزودند: اگر هوا پاک و سالم باشد مردم عمر بیشتری می کنند، ولی آن قدر هوای کلان شهرها آلوده است که مردم نمی توانند از منزلشان بیرون بیایند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: برخورداری از هوای پاک، زندگی سالم و محیط زیست از حقوق اولیه مردم است، اما تا چه اندازه از سوی مسئولین توجه می شود، مسئله ای است که قابل بحث و بررسی است.

معظم له بیان داشتند: هوای سالم نعمت خدا است، اما الان نمی توان از این نعمت به دلایل مختلف بهره برد. این حقوق از بین رفته است؛ لازم است برای رفع آلودگی هوا و محیط زیست فکری کرد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم بیان داشتند: دین می فرماید« اعطاء کل ذی حق، حقه» این بیان نورانی اهل بیت(ع) است، اما آیا در عمل توانستیم برای این اعطاء حق فکری کرد.

ایشان افزودند: متأسفانه هر چه قدر از سیره اهل بیت(ع) فاصله می گیرم، زندگی ما دچار نوعی سردرگمی می شود، ولی راه نجات وابسته بودن به این  سیره پاک و وحیانی است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: اهل بیت(ع) برای محیط زیست حقوقی قائل و جایگاهی برای آن تعریف کرده اند؛ اما آیا توانسته ایم به این اصول ومبانی جامع عمل بپوشانیم، یا گرفتار مسائل دنیوی و دیگر موضوعات شده ایم.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین