عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۵۷۰
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
واکنش آیت الله اراکی به اظهارات اخیر "روحانی" درباره نقد امام معصوم
طبق آیه‌ی "و نضع موازین القسط" و تفسیر آن، اهل بیت (ع) خود میزان قسط و شاخص سنجش هستند. این که بگویید همه چیز و همه کس قابل نقد است مسدود کردن باب نقد صحیح است

عقیق: آیت الله محسن اراکی عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه مساله نقد اهل البیت(ع) و خصوصا پیامبر اکرم(ص) به اصل عصمت بازگشت دارد و این مساله‌ای اتفاقی میان فریقین است، گفت: آیات و روایات کثیره دلالت بر عصمت و خطاناپذیری پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) می‌کند و آیه‌ی "من یطع الرسول فقد اطاع الله" کلام پیامبر را مطلقا کلام خدا می‌داند.

این عضو خبرگان رهبری، نقد را به معنای سنجش دانست و عنوان کرد: طبق آیه‌ی "و نضع موازین القسط" و تفسیر آن، اهل بیت (ع) خود میزان قسط و شاخص سنجش هستند. این که بگویید همه چیز و همه کس قابل نقد است مسدود کردن باب نقد صحیح است.

آیت الله اراکی در پایان خطاب به کسانی که اینگونه مطالب را مطرح می‌کنند، گفت: ظاهراً دروسی که در جوانی خوانده‌اید را فراموش کرده‌اید لذا بهتر است به سیاست خود بپردازید وقتی سوادش را ندارید اعتقادات مردم را رها کنید. مشکلات معیشتی و دنیوی مردم بسیار است، وقتی علمش را ندارید به مسائل اخرویشان کار نداشته باشید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سیدفواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
0
0
اگر این حرف را رئیس جمهور قبل زده بود چه اتفاقی می افتاد؟
واکنش ها چگونه بود؟
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین