عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۵۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۰
کارشناس مسائل دینی:
سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه حیات معنوی ارتباط تنگاتنگی با روح انسانی دارد، گفت: عبادت با معرفت زمینه حیات معنوی را برای انسان فراهم می‌کند.
عقیق:سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه حیات معنوی ارتباط تنگاتنگی با روح انسانی دارد، گفت: عبادت با معرفت زمینه حیات معنوی را برای انسان فراهم می‌کند.

حجت الاسلام اسداله اسدی در ویژه برنامه های فرهنگی مذهبی رواق امام خمینی(ره) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی ابراز کرد: حیات مادی انسان همانند حیات دیگر موجودات زنده برای تامین نیازهای جسم انسان است و با عقل معاش مدیریت می‌شود.

وی افزود: در مقابل حیات مادی حیات معنوی نیز از جانب خداوند برای انسان برنامه ریزی شده است که ما برای رسیدن به این حیات محتاج هدایتگرانی همچون اولیای الهی و اهل بیت(ع) هستیم.

خطیب بارگاه منور امام هشتم(ع) تصریح کرد: از دیدگاه آموزه‌های اسلامی حیات معنوی در گرو ایمان و عمل صالح است بنابراین حیات معنوی را تنها مومنان واقعی درک می‌کنند که یک حیات حقیقی است که انسان برای رسیدن به این مرحله باید از لذت های دنیوی چشم پوشی کند.

حجت الاسلام اسدی با بیان اینکه ایمان به خدا و عمل به دستورات قرآن کریم و اهل بیت(ع) حیات معنوی انسان را تضمین می‌کند، گفت: ما شاگردان کلاس درس بندگی خدا هستیم و مهمترین راهکارهای رسیدن به قرب الهی بندگی پروردگار و اطاعت از دستورات دینی است، بنابراین بشر برای نایل شدن به درجات بهشتی و کبریایی باید رنج و مشقت‌های زیادی را تحمل کند.

خطیب بارگاه منور امام هشتم(ع) با بیان اینکه حیات معنوی تابع عقل معاد است، افزود: اگر معرفت و عقلانیت در زندگی و اعمال انسان نباشد حیات معنوی وجود نخواهد داشت چون معرفت مقدمه تحقق حیات معنوی است.

وی با اشاره به اینکه عبادت با معرفت زمینه حیات معنوی را برای انسان فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: حیات معنوی خط قرمزهایی دارد که اگر انسان در مسیر زندگی به این خط قرمزها توجه نکند هلاک خواهد شد، چرا که نه گفتن به خواسته های درونی و نفس موجب سعادتمندی می‌شود.

سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه عبادت با معرفت ساختار یک نظام خدمتی سالم است، افزود: ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻦ ﺣﻖ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺣﻴﺎﺕ ﻣﻌﻨﻮﻯ ﺍﺳﺖ و ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﺣﻴﺎﺕ ﻣﻌﻨﻮﻯ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﺣﻖﭘﺬﻳﺮ ﻧﻴﺴﺖ چرا که ﺣﻴﺎﺕ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻯ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻭ ﺧﻮﺍﺑﻴﺪﻥ ﺭﺍ ﺣﻴﻮﺍﻧﺎﺕ ﻫﻢ ﺩﺍﺭﻧﺪ.

وی در ادامه پرهیز از خیانت، امر به معرف و نهی از منکر، درک و فهم مفاهیم دین، عمل به سیره اهل بیت(ع)، ذکر و تفکر، درک فلسفه عبادت و... را از دیگر شاخصه های حیات طیبه برشمرد و گفت: عبادت با معرفت انسان را به درجات بالا می رساند.

حجت الاسلام اسدی بیان کرد: زیارت قبور اهل بیت(ع) یعنی حضور با معرفت در محضر محبوب و خواندن زیارتنامه بیان اعتقادات با صاحب خانه و اقرار به حجت خدا بودن آن بزرگواران در روی زمین است.

منبع:ابنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین