عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۵۳۷
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
راشد یزدی:
حجت الاسلام راشد یزدی در مراسم غبارروبی امامزاده علی بن جعفر (ع) قم خطاب به خادمین گفت: اگر به جای این خدمت به زائران در جایی عزلت گزینید و مشغول عبادت شوید به حق این امامزاده ثواب آن کمتر از این خدمت است.
عقیق:مراسم غبارروبی آستان مقدس امامزاده علی بن جعفر (ع) مدفون در شهر مقدس قم شامگاه پنج شنبه 21 دی ماه سالجاری با حضور خادمین حرم مطهر حضرت معصومه (س)، خادمین مسجد مقدس جمکران، رئیس اداره اوقاف ناحیه یک شهرستان قم، جمعی از طلاب و روحانیون، خانواده معظم شهدا، جمعی از جانبازان و عموم مردم با سخنرانی حجت‌الاسلام کاظم راشد یزدی، استاد حوزه علمیه مشهد مقدس در جوار تربیت مطهر این امامزاده واجب التعظیم برگزار شد.

حجت‌الاسلام کاظم راشد یزدی، در این مراسم خطاب به خادمین این آستان مطهر گفت: خدمت به مردم بالاترین عبادتها است و شما خدام که به زائرین امامزادگان خدمت می کنید اگر به جای این خدمت به زائران در جایی عزلت گزیند و مشغول عبادت شوید به حق این امامزاده ثواب آن کمتر از این خدمت است.

وی ادامه داد: شما خدام نباید ذره ای خسته شوید، بدانید که این خدمت به زائرین یک نوع عبادت بسیار ارزشمند است که در آن خستگی و سستی راه ندارد. کسانی باید از خدمت به مردم خسته شوند که برای هوای نفس خدمت می کنند.

این استاد حوزه علمیه مشهد افزود: وقتی یک زائری از شما خادمین سوالی می پرسد که مثلا از کدام سمت باید بروم، همین که شما جواب این سوال را می دهید و او را راهنمایی می کنید اگر همان لحظه شما دعا کنید، دعای شما مستجاب است. چون به بنده خدا خدمت کرده اید و او را راهنمایی نمودید خدا هم دعای شما را اجابت می کند.

وی ادامه داد: آقای هر گروهی کسی است که نوکری بیشتری انجام بدهید و بدانید که هر کس به مردم خدمت بیشتری انجام بدهد او نزد خدا آقاتر است.

حجت الاسلام راشد یزدی به خادمین حرم پیشنهاد کرد و گفت: شما خادمین نگذارید این آقایی که از طریق این خادمی بدست آورده اید از خانه شما بیرون رود، برای بعد از خودتان سعی کنید بهترین فرزندتان را که برای شما خیلی عزیز و با ارزش است جای خود قرار دهید که این خادمی از خانه و خانواده شما بیرون نرود و همچنان نسل های بعدی شما نیز خادم امامزادگان باشند.

وی خطاب به عموم مردم گفت: اگر شما هم خادم نیستید در خانه های خود خادم شوید و به همسرتان و فرزندانتان خدمت کنید، همین که کسی برای رفاه و آسایش زن و بچه اش زحمت بکشد مثل کسی است که در راه خدا جهاد کرده است.



منبع:ابنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین