عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۵۳۵
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
حجت الاسلام صدوقی تبیین کرد؛
محقق پژوهشگر حوزوی با طرح این سئوال که چه کاری باید انجام دهیم تا عاقبت بخیر شویم، گفت: در مرحله اول باید استغفار به درگاه پروردگار از گذشته خود کنیم.
عقیق:محقق پژوهشگر حوزوی با طرح این سئوال که چه کاری باید انجام دهیم تا عاقبت بخیر شویم، گفت: در مرحله اول باید استغفار به درگاه پروردگار از گذشته خود کنیم.

حجت‌الاسلام محمد صدوقی در مراسم دعای کمیل مسجد مقدس جمکران با تأکید بر اینکه انسان باید مراقب باشد که عاقبت بخیر شود، اظهار داشت: در مقاطع مختلفی از تاریخ خوانده‌ایم که افرادی، آدم‌های خیلی خوبی بوده‌اند اما عاقبت‌شان ختم بخیر نشده و عکس آن نیز وجود دارد.

استاد حوزه علمیه افزود: به اصطلاح عامیانه می‌توان گفت، جوجه را آخر پاییز می‌شمارند، پس مهم این است که انسان‌ها در روز آخر چگونه از دنیا می‌روند، قصه "برصیصای عابد" در قرآن کریم و انجیل آمده است و او شخصیتی بود که اسم اعظم خداوند را می‌دانست اما در آخر، شیطان او را فریب داد.

وی ادامه داد: هیچ‌کس نباید تصور کند که حریف ما ضعیف است بلکه شیطان حریف قدری برای انسان است، ما باید به خداوند پناه ببریم از شر شیطان رجیم تا از وسوسه‌های شیطان دور بمانیم.

سخنران مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: ویژگی شیطان این است که پس از گمراهی، راهی را به انسان نشان می‌دهد و سپس سر نخی از او جا می‌گذارد تا آبروی او جلوی همه برود، یکی از بیشترین دعاهای پیامبر اکرم(ص)، دعای عاقبت بخیری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: آدم باید ابتدا خودش را بشناسد و اگر خودش را شناخت، آن‌وقت می‌فهمد که نمی‌تواند در یک نگاه بگوید کسی جهنمی است یا بهشتی، شخصیتی مثل "حر" در یک برخورد و در یک روز، از قعر جهنم به اعلاترین درجات بهشت رسید.

صدوقی با بیان اینکه خداوند به دنبال بهانه برای بخشش گناهان بندگان و رفاقت با آنان است، گفت: زندگی‌نامه "طیب حاج‌رضایی" را حتما مطالعه کنید، وی فردی لوتی مسلک بود که در دفاع از امام خمینی(ره) به شهادت رسید و پیکر او در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به خاک سپرده شد.

وی به تبیین پاسخ این پرسش که چه کاری باید انجام دهیم تا عاقبت بخیر شویم، پرداخت و اظهار داشت: در مرحله اول باید استغفار به درگاه پروردگار از گذشته خود کنیم، حرمت پدر و مادر را حفظ کردن از دیگر اقداماتی است که سبب عاقبت بخیری می‌شود، کار دیگر این است که بعد از نماز صبح و نماز عشا، هفت مرتبه "و لا حول و لا قوة الا باالله العلی العظیم" را با "بسم الله الرحمن الرحیم" بگوید، راه دیگر عاقبت بخیر شدن، اهمیت دادن به نماز است.

منبع:ابنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین