عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۴۹۵
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
کارشناس دینی در جلسه با خادمان خورشید اظهار کرد: هر کار مستحبی را از ترس ریا نباید ترک کرد بلکه تنها برای رضای خدا باید نیت کرد.
عقیق:کارشناس دینی در جلسه با خادمان خورشید اظهار کرد: هر کار مستحبی را از ترس ریا نباید ترک کرد بلکه تنها برای رضای خدا باید نیت کرد.

حجت‌الاسلام‌ مرتضی امین نیا در این جلسه بیان داشت: نیت بخش مهمی از عبادات است و روح عبادت محسوب می‌شود. نیت قصد انجام کاری است و ارتباطی با کلام ندارد و آنچه بر زبان جاری می‌شود حاکی از نیت است.

وی ادامه داد: اگر زمانی در حال غسل اصرار بر گفتن نیت داشته باشیم کار درستی نیست و هدف از نیت، دانستن علت انجام کار است.

کارشناس دینی حرم مطهر رضوی افزود: تنها یک مکان است که گفتن نیت خوب بوده و ثواب دارد و آن زمان محرم شدن در حج واجب و عمره است.

حجت‌الاسلام امین نیا گفت: در کارهای روزمره برای نیت ارزش زیادی قائل هستیم و زمانی که نیت صحیحی همراه کاری باشد اهمیت آن بیشتر است.

وی عنوان کرد: جابر بن عبدالله انصاری از حضرت محمد(ص) نقل می‌کند که فرمودند اجر دو نفر باهم برابر است، کسی که مالی که خداوند به او عطا کرده را خرج اطاعت از خداوند می‌کند و کسی که قصد اجرای کار برای رضای خدا دارد.

حجت‌الاسلام‌ امین نیا بیان کرد: هر کار مستحبی را از ترس ریا نباید ترک کرد بلکه تنها برای رضای خدا باید نیت کرد.

وی ادامه داد: امام موسی کاظم(ع) از پدران خود نقل می‌کند «حضرت علی(ع) برای جنگی اعزام شد و اصحاب هم برای همراهی با ایشان برای جنگ رفتند و فردی برای دریافت امتیاز همراه ایشان شد. پیامبر در این باره فرمود که عمل با نیت سنجیده می‌شود و آن فرد تنها به نیت خود می‌رسد.»

حجت‌الاسلام امین نیا گفت: کار باید علاوه بر نیت خوب، حسن فاعلی را هم داشته باشد زیرا اگر کار خوب باشد و ریاکارانه انجام شود نه‌تنها ارزشی ندارد بلکه برخی اوقات باعث شقاوت هم می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه زمانی که نیت کار خوب هم خوب باشد عمل متناسب با آن دارای ارزش زیادی خواهد بود، افزود: یک نوع از عبادات برای کسب ثواب بیشتر انجام می‌شود که عبادت انسان‌های حریص است و برخی دیگر خداوند را از ترس آتش جهنم عبادت می‌کنند.

وی در خاتمه عنوان کرد: برخی خداوند را زمانی که عبادت می‌کنند به بهشت و جهنم کاری ندارند و فقط برای محبت خداوند او را عبادت می‌کنند.


منبع:ابنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین