عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۴۹۱
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:
حجت الاسلام حاج‌علی‌اکبری گفت: باید انسان از پرده ضلالت بیرون بیاید، تا به طهارت و صفای ضمیر برسد، این می شود مقصد اولیاء که به واسطه قرآن کریم اتفاق می افتد.
عقیق:سلسله جلسات تفسیر دعای عرفانی صحیفه سجادیه، دوشنبه‌ها از نماز مغرب و عشاء در محل مسجد موسسه توسط حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری برگزار می شود.  

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، در ادامه مباحث صحیفه سجادیه به شرح و تفسیر دعای ۴۲صحیفه پرداخت و گفت: اللهم صل علی محمد و آله، و ادم بالقرآن صلاح ظاهرنا، واحجب به خطرات الوساوس عن صحه ضمآئرنا، و اغسل به درن قلوبنا علائق اوزارنا، واجمع به منتشر امورنا، حضرت می فرماید: بار خدایا بر محمد و آلش درود فرست و از برکت قرآن آراستگی ظاهر ما را تداوم بخش و خطرات وسوسه ها را از پنجه انداختن به سلامت عمق وجودمان بازدار، و چرک قلوب و آراستگی گناهانمان را  ما بشوی ، و امور از هم پاشیده ما را با آن سرو سامان بخش.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفتکسب طهارت، با دست یابی به عجائب قرآن و مفاهیم قرآن است، و انسان برنامه خودسازی برای خود داشته باشد، تا به فهم عجائب قرآن دست پیداکند، و پرده‌های درونی قرآن که برای مواجه شدن با آن باید انسان از پرده ضلالت بیرون بیاید، تا به طهارت و صفای ضمیر برسد، این می شود مقصد اولیاء که به واسطه قرآن کریم اتفاق می افتد . اولیاء امین خدای متعال هستند برویم از آنها کمک بگیریم . واسطه قرار بدهیم پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) که اهل القرآن هستند. از حقایق قرآن و امداد های قرآنی مدد بگیریم.

حاج‌علی‌اکبری در ادامه با اشاره به دعای امام سجاد علیه السلام گفت : خدای متعال صلاح مومن را از ظاهر و باطن می خواهد ، از نطر رفتار ظاهرشان آراسته ، این که انسان به لحاظ ظاهر از نظر لباس ، از نظر آداب و اعمال باطنی خود را اصلاح  کند، این موضوعیت دارد، که نوعا مومنین از آن بهرمند هستند ، این را باید حفظش کنیم .

وی همچنین گفت : امام، خدا را به قرآن قسم می دهد با آراسته شدن ، از خدای متعال می خواهد این صلاح ظاهر امتداد داشته باشد ، مومنین به این صلاح ظاهر آراسته هستند ،  یعنی طرف اهل نماز است ، اهل مسجد هست ، اخلاق و رفتار دینی و مذهبی دارد ، واحجب به خطرات الوساس ، یعنی مومن به صلاح ظاهر اکتفا نمی کند که آن صلاح باطنی است . (ضمائرنا) ؛ یعنی باطن ، یعنی  وسوسه های نفوذی و بصورت پنهانی از طریق خیال و از طریق وهم ورود می کنند و قلب انسان را هدف قرار می دهند

حجت الاسلام حاج‌علی‌اکبری در ادامه گفت ؛ حضرت می فرماید : واغسل به درن قلوبنا و علائق اوزارنا ؛ با غسل قرآن و شستشوی قرآن درون و چرک قلوب را از آلودگی های گناه شستشو و پاک کنید.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه گفت : دل آن مقدار که کثیف شده، از محضر قرآن پاک کنیم ، آن بارهائی که مثل غل و زنجیر بسته شده به دست و پای ما، این بار از جنس خباثت و کثیفی که باز می دارد ، رهائی یابیم .

وی در پایان گفت: خدای متعال در توبه به سوی بندگانش را باز گذاشته است ، ثم تاب علیهم لیتوبوا . خدای متعال این آتش را در دل آنها روشن کرد، این است که توبه از ناحیه پروردگارمتعال پذیرفته می شود، اگر فضل او نباشد مگر کسی می تواند پاک شود ، امکان ندارد کسی به تزکیه برسد .

جلسه تفسیر دعای عرفانی صحیفه سجادیه دوشنبه‌ها هر هفته از اقامه نماز مغرب و عشاء در محل موسسه فرهنگی شهدای هفتم تیر (سرچشمه) ، واقع در میدان بهارستان نرسیده به چهارراه سرچشمه کوچه شهید صیرفی پور برگزار می شود و شرکت برای عموم آزاد است
منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین