عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۴۸۸
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
حجت الاسلام قرائتی:
حجت الاسلام قرائتی بر نگاه فراجناحی و فراقومیتی در حوزه قرآن و عترت تاکید کرد و نیاز جامعه امروز را رسیدن به اخلاق حسنه و قرآنی عنوان کرد.
عقیق:عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران معاونت قرآن و عترت در نشستی صمیمی در دفتر مرکزی ستاد اقامه نماز با حجت الاسلام والمسلمین قرائتی دیدار کردند و درباره مسائل فضای قرآنی کشور به گفت و گو پرداختند.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام

قرائتی با بیان مقدماتی درباره نحوه تالیف، چاپ و انتشار آثار و تالیفات خود در حوزه قرآنی بر ضرورت نگاه نو و جدید در تفسیر قران کریم تاکید کرد.

وی مساله تفسیر قرآن کریم را به عنوان موضوعی مغفول مانده در فعالیت های قرآنی کشور مورد نظر قرار دادند و بر تفسیر قرآن کریم به عنوان بستری جهت فرا گیر کردن قرآن کریم در جامعه تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بر نگاه فراجناحی و فراقومیتی در حوزه قرآن و عترت تاکید کرد و نیاز جامعه امروز را رسیدن به اخلاق حسنه و قرآنی عنوان کرد.

عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز، ضمن ابراز خرسندی از حضور و گفت و گو با حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بر لزوم بهره گیری از گفتارها و سخنان بزرگان حوزه قرآن و عترت در جهت غنی تر کردن برنامه ها و اهداف معاونت قرآن و عترت تاکید کرد.

فقهی زاده با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به عنوان شاخصی در پژوهش های قرآنی مطرح است افزود: ایشان از علوم قرآنی پا را فراتر نهادند و عملا به محتوای قرآن که موجب توسعه گفتمان قرآنی در جامعه می شود.

عبدالهادی فقهی زاده ضمن اشاره به پیشینه و تجربه علمی و عملی صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از مدیران ارشد فرهنگی کشور که به معنای اخص کلمه برآمده از حوزه علمیه قم به شمار می رود بر علقه و نگرش علمی و ایمانی وی به علوم و معارف قرآن و عترت طاهره تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان این گفت گو ، دیدار با معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را اولین دیدار یک مقام مسئول بلندپایه حوزه فرهنگی کشور با وی عنوان کرد و بر نگاه فارغ از خودپسندی در فعالیت های قرآن محور، تاکید کرد.

گفتنی است در این نشست عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی خسروی مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت ها، حجت الاسلام والمسلمین ملانوری دبیر شورای طرح و برنامه معاونت قرآن و عترت، عباس نظری راد مدیرکل ارتباطات و هماهنگی و سید مهدی جعفری مدیر روابط عمومی حضور داشتند.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین