عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۴۴۹
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
آیت الله نوری همدانی:
آیت الله نوری همدانی گفت: ما به دنیا نشان خواهیم داد که قدرت و نظام ما،ولایی است و شما دشمنان بدانید که ما قدرتی داریم که شما در مقابل آن هیچ قدرتی ندارید و امریکا ، اروپا و ایادی آنها نمی توانند با نظام ولایی ما مقابله کنند.
عقیق:آیت الله حسین نوری همدانی ظهر دیروز(18دی) در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت دهه بصیرت گفت: یکی از موضوعات در قرآن، اهل بیت و فرهنگ ما تاریخ اسلام و مسئله قیام است.

وی افزود: عبارات فراوانی درباره قیام همراه با تعبیرات زیادی عنوان شده چنانچه خداوند متعال در امر قیام به پیامبر (ص) فرمود باید قیام کنی برای هدایت مردم و پیامبر با قیام خود در برابر کل جهان به لحاظ فردی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اقدامات تحول انگیزی انجام دادند و همین قیام باعث شد ایران و رم و تمام نهادهای دینی یهود و نصارا در برابر اسلام خاضع شوند.

این مرجع تقلید ادامه داد: در قرآن کریم نیز آیات زیادی در باره قیام انبیاء(ع) و پیامبران آمده که هر کدام مأمور به قیام بوده و در مقابل جباران و ستم گران قیام کردند.

آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: پیامبران و ائمه همه صحبت از قیام عاشورا داشته و این قیام درعرصه کل جهان اثر بسیار بزرگی را بوجود آورده است و همه مسلمانان باید متعهد و موظف باشند که قیام یک حرکت خونین بوده و با توجه به اینکه جهان هرگز از وجود ظلم و زور خالی نیست همواره با شور، حرکت حماسه آفرین داشته و حق را به باطل غالب و پیروز گردانند.

وی ابراز داشت: مردم قم یک مردم ویژه هستند چرا که روایات زیادی درباره قم بیان شده و ائمه هم نسبت به قم نظر خاصی داشته اند و امروز ما تجلی این حرف را بیشتر می بینیم که قم آشیانه اهل بیت است و مردم آن، اجتماعاتی تشکیل می دهند که در قیام با حضرت مهدی(عج) شرکت، استقامت و کمک می کنند.

این مرجع تقلید خاطر نشان ساخت: مردم قم همواره در صحنه های عزت آفرین و غرور بر انگیز حضور دارند و زمانی می رسد که اهل قم حجتی باشند برای مردم روی زمین و هم فرهنگ قم جلوه گری کند و علم از قم به تمام شهرهای عالم منتقل شود و این برای ما خیلی اعتماد آفرین است.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه هر کس بر اساس فرهنگ اهل بیت و حضرت معصومه(س) حرکت کند این فرد اهل قم است گفت: قیام امام خمینی(ره) از سال 41 آغاز و این فقیه فرزانه و مجاهد پرقدرت با فریاد رسای خود در برابر جهان استکبار و استبداد ایستاد و آنها را از بین برد و به گونه ای نقش آفرینی کرد که قدرتهای ستمکار آمریکا، فرانسه، انگلیس و .. دانستند که این قیام، قیام عزت آفرینی است.

وی افزود: قیام امام خمینی(ره) قیام ساده ای نبود، امام خمینی(ره) به نقل از قرآن فرمودند من شما را نصیحت می کنم به قیام برای خدا و بدانید فلسفه حرکت ما قرآن است که می گوید مردم ما وظیفه دارند در مقابل حرکت های شیطانی قیام کنند.

این مرجع تقلید اظهار داشت: دشمن می خواست علاقه مردم به امام را بسنجد که مردم با قیام علیه این اهانت ها به حکومت زور و تزویر، ظلم ها و خود باختگی ها پایان دادند.

آیت الله نوری همدانی گفت: ما می خواهیم به دنیا نشان دهیم که قدرت و نظام ما ولایی است و می تواند 30 میلیون جمعیت را در یک روز اربعین جمع کند و شما دشمنان بدانید که ما قدرتی داریم که شما در مقابل آن هیچ قدرتی ندارید و امریکا . اروپا و ایادی آنها نمی توانند با نظام ولایی ما مقابله کنند.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین