عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۴۴۸
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲
فیلم/ کربلایی نریمان پناهی در گفت و گوی تصویری با عقیق :
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. هرکاری کنند عشق این جوان ها به امام حسین بیشتر می شود. ما را از سر بریده می ترسانند و نمی دانند آرزوی ما این است که برای اباعبدا... شهید شویم. کلام معصوم است که می گوید ما را ازشهادت می ترسانید؟

عقیق: درحاشیه همایش مداحان و شعرای نخبه سراسر کشور، فرصتی دست داد با «کربلایی نریمان پناهی» مداح اهل بیت گفت و گویی داشته باشیم که در ادامه می خوانید.

کربلایی نریمان پناهی در حاشیه این همایش به خبرنگار «عقیق» گفت: این همایش باعث می شود رفقا همدیگر را ببینند و بیشتر با اخلاق یکدیگر آشنا شوند و نظر خودم این است که اگر خدای ناکرده  مداحی باشد که کدورتی با مداح دیگری داشته باشد، این سفر روحانی که سفر نور است، زمینه ساز می شود تا به برکت امام رضا علیه السلام کدورت از بین برود. ضمن اینکه فرصتی را فراهم می کند تا مداحان از علم و تجربیات و سواد همدیگر استفاده کنند.

فیلم گفت و گو با کربلایی نریمان پناهی را ببینید


دریافت

این ذاکر اهل بیت(ع)  از پیشنهاد خود برای آینده این همایش نیز گفت: پیشنهادی که من دادم این است که در این سفر زیارتی جوان ها را بیاورند تا با پیرغلام ها نشست و برخاست داشته باشند و اخلاق و رفتار و نوع زیارت پیرغلام ها را ببینند و این خیلی خوب است. من در اولین جلسه گفتم همین که دور هم می نشینند و با هم زیارت می روند، خیلی خوب است. ضمن اینکه جلسات نباید سالی یک بار باشد. البته می دانم برگزاری همایشی در این حد و با این وسعت، سخت و هزینه بردار است و کار سنگین است. اما نظرم این بود که این جلسات را می توان در تهران برگزار کرد و تعداد آن هم بیشتر باشد تا اثرگذاری بیشتری هم داشته باشد.

در ادامه این گفت و گو، کربلایی نریمان پناهی درخصوص ناآرامی های اخیر در کشور و نقشی که هیئت های مذهبی و چهره های سرشناس مذهبی در همراهی با مردم و جمع شدن غائله آشوب ها می توانند داشته باشند، گفت: «جنگ تنها اسلحه به دست گرفتن در جبهه نیست. جنگ روانی ،جنگ فرهنگی سخت تر و مهم تر است. ما باید گوشمان به حرفهای بزرگترها باشد. آقا مدام بر بصیرت تاکید می کنند. ما در هرکاری باید بصیرت داشته باشیم. نباید بگوییم به ما چه ربطی دارد. در اینگونه مواقع مسئولیت ما بیشتر و سنگین تر است. اهل بیت از ما می خواهند که کمک شان کنیم. واعظ با وعظ و ما با روضه خواندن . هرکس به نوبه خود باید قدم بردارد و ننشیند چون دشمن هیچ وقت نمی نشیند. همیشه یادمان باشد چشم و گوش مان به چشم و گوش رهبرمان باشد و جلوتر نرویم و عقب هم نمانیم. نه افراط باشد و نه تفریط. باید کاری کنیم که مردم را جذب کنیم. با اخلاقمان باید جاذبه داشته باشیم نه دافعه . در روزهای اخیر که این آشوب ها به راه افتاده بود، در جلسه روضه هم گفتم دشمن خیال می کند با این کارها کم می آوریم و می ترسیم. عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد. هرکاری کنند عشق این جوان ها به امام حسین بیشتر می شود. ما را از سر بریده می ترسانند و نمی دانند آرزوی ما این است که برای اباعبدا... شهید شویم. کلام معصوم است که می گوید ما را ازشهادت می ترسانید؟ خدا ما را برای شهادت خلق کرده است. دشمن این را نخوانده و نمی داند با این کارها به هیچ جا نمی رسند. این مملکت صاحب دارد. ما حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین (ع) داریم ولی آن ها چه کسی را دارند؟ شیعه همیشه پیروز است.




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین