عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۴۴۷
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
آیت الله قرهی:
آیت الله قرهی گفت: وقتی انسان درون و نفس خود را به خوبی بشناسد هیچ ظواهری از دنیا برای او جلوه پیدا نمی‌کند.
عقیق:آیت الله روح الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) شب یک شنبه در جلسه درس حدیث نفس که در شهر اندیشه کرج برگزار شد؛ اظهار داشت: اگر انسان نفس خود را بشناسد رشد خواهد کرد در غیر  این صورت از اوج عزت به زیر کشیده شده و عبد شیطان می‌شود. وی افزود: کسی که بنده شیطان شود دیگر انسان نیست بلکه حتی از حیوان هم کمتر خواهد شد.

آیت الله قرهی با بیان اینکه همه حیله‌ها از نفس دون است، عنوان کرد: در روایت است که امام رضا(ع) می فرمایند که نزدیک شدن به مقام انسانیت در بندگی خداوند است.

 موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) بیان داشت: کسی که نفس خود را نشناخت سقوط پیدا کرده و همچون چهارپایان یا کمتر از آنها خواهد بود.

وی افزود: اینکه جذبه‌های بیرونی ما را زود فریب می‌دهد به این دلیل است که درون خود را به خوبی نشناختیم، وقتی انسان درون خود را به خوبی بشناسد هیچ ظواهری برای او جلوه پیدا نمی‌کند.

آیت الله قرهی اظهار داشت: ممکن است این ظواهر علم، عنوان، قدرت، مال یا فرزند باشد، گاهی انسان 70 یا 80 سال درگیر ظواهر است بنابراین اگر انسان بخواهد از ظواهر به حقایق انسانی برسد باید به صفات انسانی معرفت پیدا کند.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) گفت: اول از همه باید صفات وجودی خود و هدف خلقت را بشناسیم، اگر در هر کدام از صفات ادراک پیدا کردیم به بی راهه نمی رویم چرا که تمام انحرافات بشر ناشی از عدم شناخت به صفات خود است.
وی خاطرنشان کرد: وقتی حقایق در درون انسان جلوه پیدا نکند آنچه در بیرون است او را فریب می‌دهد.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین