عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۴۳۳
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷
مقدمی تاکید کرد:
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره گفت: یک مداح خوب باید با قرآن و خواندن صحیح آن مانوس باشد و از سیره و منش ائمه معصومین (ع) نیز آگاهی مناسب داشته باشد.
عقیق:حجت‌الاسلام علی مقدمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره در دیدار با رئیس کانون مداحان این شهرستان با بیان این که مداحان اهل بیت(ع) پیوند دهنده مردم با ولایت و امامت هستند، بیان کرد: مداحان اهل بیت (ع) جایگاه خاصی در جامعه اسلامی دارند و باید با قرآن و تاریخ اسلام آشنایی کامل داشته باشند.
 
 وی با تاکید بر اینکه در مداحی نباید افراط و تفریط داشت، یادآور شد: مادحین باید تمام تلاش خود را برای معرفی اهل بیت (ع) و گسترش معارف دینی به‌کار گیرند.
 
این مسئول با بیان این مطلب که رفتار و زندگی شخصی مداحان باید الگو و دارای پیام باشد، تاکید کرد: این امر سبب می‌شود مداحان در راستای ارتقا و ترویج فرهنگ اسلامی و دینی مردم به‌ویژه جوانان اثرگذار باشند.
 
حجت‌الاسلام مقدمی تاکید کرد: مداحان باید در اجرای مجالس خود با مراجعه به کتب معتبر و مستند اشعاری مناسب با شان و جایگاه اهل‌بیت(ع) بخوانند و از اشعاری که منابع آن ضعیف است استفاده نکنند و از خواندن آن خودداری کنند.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه مکتب عاشورا اسلام و تشیع را زنده نگه داشته است، خاطرنشان کرد: مداحان باید جایگاه خود را بدانند که می‌توانند در مسیر ترویج فرهنگ مکتب اهل‌بیت(ع) و اشاعه انوار مقدس سیدالشهدا(ع) گام بردارند.
 
وی با تاکید بر اینکه مداحان با حضور در جلسات باید همه را با قرآن آشنا کنند، تصریح کرد: یک مداح خوب باید با قرآن و خواندن صحیح آن مانوس باشد و از سیره و منش ائمه معصومین (ع) نیز آگاهی مناسب داشته باشد.
منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین