عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۴۲۳
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۴
مدیر کتابخانه حرم حضرت معصومه(س):
مدیر موزه حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها گفت: هرچند فرهنگ انقلاب اکنون در سراسر دنیا پیچیده است اما همچنان شیاطین به دنبال جلوگیری از آموزه‌های حقیقی و درست هستند و کتاب‌هایی همانند «المبدی» می‌تواند برانگیزنده اندیشه‌های جوانان و نوجوانان باشد.
عقیق:حجت‌الاسلام اسماعیل محمدی کرمانشاهی در مراسم رونمایی از کتاب «المبدی» که در سالن حضرت خدیجه(س) کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، اظهار کرد: کتابخانه آستان مقدس دومین کتابخانه استان قم و یکی از 10 کتابخانه برتر کشور است که ظرفیت‌های مطلوبی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های بسیاری توسط شخصیت‌های برجسته دانشگاهی و بزرگان دینی به کتابخانه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها اهدا شده است، عنوان کرد: این کتابخانه 6 تالار قفسه‌باز دارد و کتاب‌های گران‌قیمت و نایاب را نیز در گنیجنه‌های مختلف نگهداری می‌کند و افراد علاقمند در صورت نیاز می‌توانند برای استفاده از این کتاب‌ها به گنجینه‌ها مراجعه کنند.

مدیر کتابخانه و موزه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه تاکنون سالانه چندین کتابخانه شخصی نیز به کتابخانه این آستان مقدس اهدا شده است، تصریح کرد: کتاب در کشور ایران به تیراژ محدود چاپ می‌شود به همین علت همه کتابخانه‌ها نمی‌توانند همه کتاب‌ها را داشته باشند اما برخی از کتابخانه‌ها سهمیه ویژه دارند.

وی با تأکید بر اینکه بسیاری از کتاب‌ها به واسطه مؤلفان ایرانی و غیرایرانی به کتابخانه آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) اهدا شده است، مطرح کرد: اکنون بسیاری از این کتاب‌های ارزشمند در کتابخانه وجود دارد.

حجت‌الاسلام محمدی کرمانشاهی از تصویربرداری کتاب‌های نفیس کتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها یاد کرد و گفت: می‌توانیم در صورت نیاز این تصاویر را در اختیار علاقمندان قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه در اثر «المبدی» نوآوری‌ها و حرف‌های جدیدی را مشاهده می‌کنیم، عنوان کرد: هر چیزی که کتاب شود به صورت الزامی نمی‌تواند مناسب باشد به همین علت در کتابخانه آستان مقدس نیز برخی از کتابخانه‌های ممنوعه نگهداری می‌شود اما آثار ارزشمندی وجود دارد که باید به صورت ویژه معرفی و ترویج شود.

حجت‌الاسلام محمدی کرمانشاهی با تأکید بر اینکه خواندن کتاب «المبدی» می‌تواند به رشد جایگاه علمی افراد کمک کند، مطرح کرد: در این نشست به معرفی و بررسی ویژگی‌های این کتاب می‌پردازیم.

وی رشد جامعه را نیازمند حرف‌های جدید دانست و اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا بیشترین بهره را از کلمات معصومین و آیات قرآن کریم ببریم، بر پایه این مفاهیم می‌توانیم خودمان رشد کرده و جامعه را نیز رشد دهیم.

مدیر کتابخانه و موزه حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: هرچند فرهنگ انقلاب اسلامی اکنون در سراسر دنیا پیچیده است اما همچنان شیاطین به دنبال جلوگیری از آموزه‌های حقیقی و درست هستند و کتاب‌هایی همانند «المبدی» می‌تواند برانگیزنده اندیشه‌های جوانان و نوجوانان باشد.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین