عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۴۰۱
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
حاج الهام علی‌اف:
نایب‌رئیس حزب اسلام جمهوری آذربایجان گفت: امروز سیاستمداران بزرگ دنیا به رهبری خردمندانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اعتراف می‌کنند و پشت ایشان هم میلیون‌ها انسان انقلابی هستند.
عقیق:مسلمانان باکو و جریان‌های سیاسی نزدیک به مسلمانان در گرامیداشت دکتر «محسن صمد اف»، رهبر «حزب اسلام» جمهوری آذربایجان که 7 سالی می‌شود در زندان به سر می‌برد، مراسمی را برگزار کرده و خواستار آزادی وی شدند. در این نشست درباره اغتشاشات اخیر ایران نیز صحبت و علیه آشوبگران موضع گرفته شد.

«حاج الهام علی اف» نایب رئیس حزب اسلام در جمهوری آذربایجان هدف از برگزاری این مراسم را که با حضور جمعی از نمایندگان احزاب و محافل سیاسی و اجتماعی در دفتر حزب اسلام برگزار شد، رساندن صدای ناعدالتی و ظلم روا شده در حق «حاج محسن صمد اف به گوش انسان‌های آزادیخواه» اعلام کرد و گفت: «اینکه فردی برای اظهار عقایدش به 12 سال حبس محکوم می‌شود و پس از اجرای حکم که 7 سال از آن طی شده است مورد انواع اذیت قرار گیرد و از زندانی به زندانی دیگر منتقل شود، عجز و ناتوانی در شنیدن افکار و اندیشه‌های دیگران و مخالفان را نشان می‌دهد.»
به گزارش صداوسیما از باکو، نایب رئیس حزب اسلام جمهوری آذربایجان این را هم گفت که «ما با برگزاری این مراسم ضمن اعلام اعتراض خود درباره حبس حاج محسن صمد اف می‌خواهیم با اعلام حمایت معنوی از ایشان بگوییم که راه و فکر و اندیشه‌های شما زنده و در جامعه در حال گسترش است... اگر ما بر توسعه روابط جمهوری آذربایجان با جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کنیم طبیعی است چرا که مراجع تقلید و بزرگان دینی ما اکنون از ایران دین ما را به دنیا معرفی می‌کنند و طبیعی است که فکر ما با مردم و رهبری جمهوری اسلامی ایران باشد چون دین و ایمان پیوند‌دهنده روابط ما می‌باشد.»
میلیون‌ها انقلابی پشت سر آیت‌الله خامنه‌ای
به گفته نایب رئیس حزب اسلام این جمهوری، «امروز سیاستمداران بزرگ دنیا به رهبری خردمندانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اعتراف می‌کنند و پشت ایشان هم میلیون‌ها انسان انقلابی هستند.»
«حاج الهام علی اف» به حوادث اخیر کشورمان هم ‌اشاره کرد و طی سخنان مبسوطی اغتشاشات در ایران را که با مداخله آمریکا و رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد به شدت محکوم کرد. وی با اعلام اینکه «درباره حوادث اخیر در ایران خیلی چیزها نوشته‌اند» افزود: «حاکمیت جمهوری اسلامی ایران قابل مقایسه با حاکمیت دیگر کشورها نیست چرا که این حاکمیت به‌وجود آمده از ایمان و دین اسلام است و قوانین آن براساس دین اسلام نوشته شده است و ولی فقیه هدایتگر آن است... رئیس جمهور امروز هست فردا نیست اما ولی فقیه اداره‌کننده جمهوری اسلامی هست و تمام ملت هم طرفدار این تعلیمات بوده و پشت ولی فقیه حرکت می‌کنند و شما دیدید که مردم تبریز، ارومیه و دیگر شهرستان‌ها چگونه حمایت خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام کردند... اعتراض‌های اقتصادی در هرجای دنیا می‌تواند باشد اما اغتشاش عده‌ای با تحریک و مداخله عوامل خارجی و آتش زدن زباله‌دان و... کار خارجی‌هاست و شما دیدید که همین تبریز چگونه در حمایت از انقلاب اسلامی و ولی فقیه حمایت خود را نشان داد و ثابت کردند که در راه انقلاب خود آماده جانفشانی هستند چرا که در این راه شهید داده‌اند و انقلاب با خون شهدا به نتیجه رسیده است و مردم انقلابی ایران انقلاب را از آن خود می‌دانند و خودشان هم حافظ آن هستند.» رئیس بخش بانوان حزب اسلام هم با ‌اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از اغتشاشات در جمع خانواده‌های شهدا گفت: «ایشان اوایل صحبتشان را با دعای فرج و ظهور آقا شروع کردند. انسان باید سنگ باشد که تحت تاثیر این فرمایشات قرار نگیرد، باید برای ذخیره معنوی آخرت خود این فرمایشات را گوش کنیم... حضرت آیت‌الله ‌خامنه‌ای خورشید اسلام هستند و بر تمام تاریکی‌ها غالب و پیروز خواهند شد.»
رئیس انجمن روشنفکران جمهوری آذربایجان هم در این مراسم با ‌اشاره به دیدار اخیر خود با دکتر محسن صمد اف، روحیه و ایمان وی را با وجود سختی‌های زندان «بسیار عالی» دانست و از ایشان به عنوان «شهید زنده» یاد و بر ادامه تلاش‌ها برای آزادی وی تاکید کرد. دکتر محسن صمد اف در دی ماه سال 1389 پس از مخالفت با ممنوعیت حجاب در مدارس متوسطه جمهوری آذربایجان بعد از یک سخنرانی دستگیر و به 12 سال حبس محکوم شد!

منبع:کیهان



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین