عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۳۸۱
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
حضرت آیت‌الله جوادی‌آملی:
یکی از مراجع عظام تقلید گفت: کسی که به نام «الله» و پرچم کشور اهانت می‌کند، مشکل دینی دارد، اگر او را از نیازهای مالی در امان نگه داریم بار دیگر به دین اهانت می‌کند و کسی نمی‌تواند این مشکل او را حل کند.
عقیق:آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی ظهر امروز در تجمع طلاب و اساتید انقلابی حوزه علمیه قم در حمایت از اصلاح اقتصادی و اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه دشمنان همیشه در حال نقشه‌کشی برای تضعیف دستاوردهای دینی هستند، اظهار کرد: قرآن کریم در آیات مختلف بر لزوم هوشیاری پیامبر اسلام (ص)، یاران و پیروان ایشان تأکید کرده است، چراکه جامعه اسلامی بدون توجه به نقشه‌های دشمن درگیر مشکل و تهدید می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بدون مردم، حکومت اسلامی نمی‌تواند به سمت اهداف موردنظر خود حرکت کند، تصریح کرد: کسی که به نام «الله» و پرچم کشور اهانت می‌کند مشکل دینی دارد، اگر او را از نیازهای مالی در امان نگه داریم باز هم به دین اهانت می‌کند و کسی نمی‌تواند این مشکل او را رفع کند، همه افرادی که در تجمعات اخیر حضور یافتند درگیر مشکل مالی نبودند.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه استمرار غفلت سبب تباهی می‌شود، گفت: باید جبهه مقابل را از نزدیک بررسی و برنامه‌های خود را بر اساس آموزه‌های دینی دنبال کنیم تا بتوانیم مقابل هجمه‌های دشمن ایستادگی کنیم، تجربه‌های گذشته نشان می‌دهد که دشمنان هرگز از کشتارهای گسترده خسته نمی‌شوند.

وی آمریکایی‌ها را بدون ریشه خواند و گفت: رسانه و فضای مجازی به‌عنوان مکانی برای نقل‌وانتقال اندیشه باید موردتوجه قرار گیرد، چراکه این فضا اکنون در حالی در اختیار دیگران است که نیازمند یک فضای مناسب برای استفاده‌های درست خود هستیم.

آیت‌الله جوادی‌آملی بابیان اینکه اخبار صحیح امیدبخش است، مطرح کرد: حوزه زمانی می‌تواند انقلابی باشد که از نهج‌البلاغه به‌عنوان یک درس اصلی در امور مختلف استفاده کند، چراکه با استفاده از نهج‌البلاغه می‌توانیم ماهیت نقشه‌های استکباری را به مردم بفهمانیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن در ظاهر به دنبال نفت و اقتصاد کشور نیست، اظهار کرد: در مرحله نخست دین کشور را هدف می‌گیرند و بعد از تخریب دین و پیروزی در این عرصه به دیگر عرصه‌های کشور از جمله اقتصادی می‌پردازند و چپاول‌های خود را دنبال می‌کنند.

این مفسر قرآن خاطرنشان کرد: هرچند بسیاری از افرادی که در تجمعات حضور یافتند از بالای شهری‌ها و مرفه بودند اما باید مراقب باشیم که دشمن می‌تواند با بستر فضای مجازی جامعه را مورد تأثیر خود قرار دهد به همین علت باید مراقب باشیم که کارهای خود را فقط به محافل کوچک محدود نکنیم.

وی از فضای مجازی به‌عنوان یک فضای حقیقی نام برد و گفت: زمانی که در این فضا به‌صورت مستقیم روی افکار و رفتار مردم تأثیر می‌گذارند باید بدانیم که این فضا حقیقی است و آن را باور و برای استفاده از این فضای حقیقی برای اهداف موردنظر استفاده کنیم.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین