عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۳۵۷
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۳
او طی حدود 5 سال مبارزه ی خونین با اشغالگران فلسطین، توانست بیش از 450 اشغالگر را کشته و زخمی سازد
عقیق:«یحیی عبداللطیف عیاش» ، به تاریخ 16 اسفند ماه سال 1345 در روستای «رامات» (از توابع «طولکرم» در «کرانه باختری رود اردن») به دنیا آمد. در اواسط دهه 1360 مدرک از دانشگاه فلسطینی «بیرزیت» با مدرک کارشناسی شیمی فارق التحصیل شد. طی چند سال بعد ، یحیی عیاش با پیوستن به حرکت مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) مبارزات خود را علیه اشغالگران سرزمینش آغاز کرد.یحیی عیاش با به کار بستن تخصص خود ، فعالیت های شاخه نظامی جنبش حماس را به اوج خود رساند و عملا پایه گذار یگان‌های شهید عزالدین قسام گردید. 
یحیی طی حدود 5 سال مبارزه ی خونین با اشغالگران فلسطین ، دست به طراحی و اجرای یک سلسله عملیات استشهادی علیه اهدافی استراتژیک در قلب سرزمین های اشغالی زد و توانست بیش از 450 اشغالگر را کشته و زخمی سازد .وی در طول سال های مجاهده ی خود ، با مدیریت یک نبرد نظامی-روانی علیه دستگاه های امنیتی رژیم صهیونیستی ، خود را تا سطح دشمن شماره ی اول دولت یهود ارتقا داد و لقب «مهندس» را به کابوسی برای «موساد» ، «شین بث» و «آی . دی .اف » تبدیل نموده و کار را به جایی برساند که رسانه های اسراییلی پس از ترور وی  ، آشکارا اعلام کنند: «اسراییلی ها امشب آسوده بخوابند ، یحیی عیاش کشته شد». «یحیی عیاش» سرانجام به تاریخ 15 دی 1374 شمسی، با خیانت یک عامل خودفروخته، توسط تروریست های رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.
یحیی عیاش محبوب ترین چهره مبارزان فلسطینی و الگویی برای تمامی پیکارگران مسلمان در راه آزادی قدس شریف است. عکس زیر ، کلیشه ای است از روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» که یک روز پس از ترور «مهندس عیاش» گزارشی از شهادت او را منتشر کرده است:
 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین