عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۳۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
آیت ‌الله نوری همدانی:
آیت ‌الله نوری همدانی به اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: باید ریشه اغتشاشات اخیر پیدا شود.
عقیق:آیت‌ الله حسین نوری همدانی امروز پنجشنبه (14 دی) در دیدار با اعضای ستاد نماز جمعه استان قم گفت: دنیا قرارگاهی است تا انسان در آن تکامل پیدا کرده و بتواند رشد کند.

وی به صحیفه سجادیه اشاره کرد و عنوان داشت: این کتاب، یکی از کتاب های مهم است که باید همواره مطالعه کرد و این کتاب به ما یاد می دهد که چگونه با خداوند صحبت کنیم.

آیت الله نوری همدانی به اهمیت وحدت میان شیعه و سنی اشاره کرد و گفت: این امر از برکات انقلاب اسلامی است و موجب شده اثرات بسیاری داشته و تنش ها را از بین ببرد.

این مرجع تقلید گفت: از قدیم ارتباط میان شیعه و سنی بوده و اهل بیت(ع) به ما سفارش کرده اند که به مساجد اهل سنت رفته ودر نماز جماعت اهل سنت شرکت کنیم.

وی گفت: نماز جمعه دارای جایگاه بسیاری است و انقلاب اسلامی آن را احیا کرد و افراد شایسته و برگزیده ای در آن حضور می یابند که باید از این جایگاه برای هدایت مردم استفاده کرد.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: باید این امر همواره در جامعه احیا شده و به عنوان یک جایگاه مهم و ارزشمند در گسترش و رونق دادن به آن استفاده کنیم.

آیت الله نوری همدانی گفت: خطیبان جمعه باید در نماز جمعه از خداوند سخن گفته و ازخطبه های توحیدی امام علی(ع) در نهج البلاغه استفاده کنند.

وی به خطبه های نماز جمعه قم اشاره کرد و گفت: خطبه های این نماز جمعه نه تنها در این شهر، بلکه مورد توجه همگان است و در سراسر جهان انعکاس پیدا می کند.

این مرجع تقلید با تاکید بر تقوا گفت: ائمه جمعه باید خودشان مجسمه تقوا باشند و همواره در خطبه های نماز از تقوا سخن گفته و مردم را به تقوا دعوت کنند.

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: ائمه جمعه باید به سیاست روز و وضعیت جهان آشنایی داشته باشند و باید از اوضاع جهان آگاه بوده و در این راستا مطالعه زیاد یک ویژگی ضروری برای ائمه جمعه است.

وی به اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: باید ریشه اغتشاشات اخیر پیدا شود و  اگر در خط رهبر معظم انقلاب حرکت می‌کردیم، این مشکلات پیش نمی‌آمد و موجب شادی دشمنان نمی شد.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین