عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۳۰۶
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
جوان ۳۰ ساله‌ای که با عشق راه سپاه و بسیج را انتخاب کرد و در همین راه نیز جان داد. سجاد شاه‌سنایی که در درگیری با اغتشاشگران داخلی و برای حفظ امنیت کشور به شهادت رسید.
عقیق: شهید سجاد شاهسنایی جوان 30 ساله اهل نجف‌آباد 2 روز پیش برای دفاع از امنیت سرزمین ایران و در راه هدفی که سال‌هاست برای رسیدن به آن می‌جنگد به شهادت رسید. جوانی که از همان نوجوانی راه بسیج و سپاه را در پیش گرفت و عاقلانه و عاشقانه در آن قدم برداشت و هر روز به هدف و راهی که برای خود تعیین کرده بود بیشتر نزدیک می‌شد.

از زمانی که خبر اغتشاشات و درگیری‌های خیابانی مردم را شنید آن طور که پدرش می‌گوید عزمش را جزم کرد تا در مقابل آنها بایستد و از کیان مملکت دفاع کند. از نظر او آرامشی که سال‌ها شهدا و امام(ره) برای آن تلاش کردند باید حفظ شود. شهید سجاد شاهسنایی در نهایت در راه همین آرمان و هدف و برای زنده نگه داشتن انقلاب و آرامش ایران جان خود را هدیه داد.

با وجودی که سجاد به آروز و هدف خود رسید اما خانواده با داغی بزرگ روبه‌رو شدند، داغی که تا ابد دلتنگی و بغض را به آنها هدیه می‌دهد، پدر و مادر، خواهر و برادران، همسر و دو فرزند خردسالش که هنوز هم نمی‌دانند پدر رفته است و حتی رفتن چه معنایی دارد.

با وجود این داغ بزرگ و سنگین، خانواده شهید سجاد شاهسنایی با آغوشی باز و به گرمی، همان‌گونه که از خانواده شهدا انتظار می‌رود، پذیرایی مهمانان خود هستند. کنارشان قرار گرفتیم و برای دقایقی از سجاد، سجایای اخلاقی و آرمانش حرف زدیم. پدر شهید سجاد شاهسنایی از راهی برایمان گفت که سجاد برای رسیدن به آن تلاش کرد و در نهایت به آن رسید.

فردای حادثه از شهادت فرزندم باخبر شدم

پدر شهید سجاد شاهسنایی با بیان اینکه تا صبح روز بعد از حادثه از شهادت فرزندش خبر نداشت، گفت: ما تا صبح فردای حادثه از شهادت سجاد خبر نداشتیم. سجاد این چند روزه آماده باش بودند، برای ما این آماده‌باش‌ها عادی بوده، اما نمی‌دانستیم این اتفاق برای پسرم می‌افتد.

اکبر شاهسنایی با اشاره به حال و هوای پدران شهید اظهار داشت: برادر من سال 1360 در دارخوین به شهادت رسید و من حالا حال پدر مرحومم را درک می‌کنم. حالا می‌فهمم که پدرم چه حالی داشت وقتی برادرم شهید شد.

بسیجی بودن یک هدف است

وی با بیان اینکه بسیجی و سپاهی بودن شغل نیست و یک راه و هدف است، گفت: حفاظت از مملکت و وطن وظیفه‌‌ای است که به عهده همه است، بسیجی بودن شغل نیست یک هدف است که از همان ابتدا شخص انتخاب می‌کند و دنبال آن می‌رود تا به هدفش برسد. سجاد هم دنبال راهش رفت و در نهایت به هدفی که می‌خواست رسید.

شاهسنایی با اشاره به نظر فرزند شهیدش پیرامون اغتشاشگران اظهار داشت: پسرم از وقتی متوجه اغتشاشات شد می‌گفت باید جلوی این افراد ایستاد، او معتقد بود که انقلاب به این راحتی به دست نیامده که بخواهیم به این راحتی از دستش بدهیم. باید تمام تلاشمان را برای حفاظت از آن به کار بگیریم.

وی بیان کرد: برای انقلاب خون بسیاری دادیم، این انقلاب باید به هر صورت و به هر قیمتی که هست ادامه داشته باشد. باید جلوی ضد انقلاب‌ها و اراذل و اوباش را گرفت. باید جلوی آنها ایستاد تا بدانند که این کار از عهده آنها برنمی‌آید. 

بسیجی و سپاهی با عشق به دنبال هدف می‌رود

پدر شهید شاهسنایی با اشاره به علاقه و عشق سجاد به بسیج و سپاه بیان کرد: همان‌طور که گفتم بسیجی بودن شغل نیست. من در حال حاضر بازنشسته هستم اما زمانی که این لباس را به تن داشتم در آن سال‌ها ماهی 8 هزار تومان حقوق می‌گرفتم، حتی قبل از آن نیز ماهانه 3 هزار تومان حقوق دریافت می‌کردم و همسر و یک فرزند نیز داشتم اما با علاقه و عشق لباس سپاه و بسیج را به تن داشتم و به آن افتخار می‌کنم.

وی افزود: نه تنها برای فرزند من، بلکه برای تمام کسانی که این لباس را به تن دارند بسیجی بودن شغل نیست، هدف است و به دنبال هدفشان قدم برمی‌دارند.

سجاد بسیجی شاد و با اخلاقی بود

شاهسنایی با اشاره به خصوصیات اخلاقی فرزند شهیدش گفت: سجاد بسیار خوش اخلاق، مومن و متدین بود. مدام به ما که خانواده‌اش بودیم سر می‌زد و اگر یک شب نمی‌توانست بیاید حتمأ شب بعدش می‌آمد و دل ما را شاد می‌کرد.

وی افزود: سجاد خیلی شاد بود، روحیه خوبی داشت و همیشه هم همین روحیه را حفظ می‌کرد.

فرزندان سجاد راه پدر را ادامه می‌دهند

پدر شهید شاهسنایی با بیان اینکه از پسرم دو نوه دارم که هنوز خردسال هستند، گفت: سجاد دو پسر خردسال دارد که هنوز از شهادت پدرشان چیزی نمی‌دانند، متوجه نیستند که پدرشان برای همیشه سفر کرده است، اما روزی می‌رسد که بزرگ می‌شوند و سراغ او را می‌گیرند. من آن روز حتمأ از پدرشان، از راهی که انتخاب کرده بود و از هدفش برای بچه هایش می‌گویم.

وی ادامه داد: به آنها می‌گویم که پدرشان برای چه جانش را از دست داد تا نسل بعد از آنها هم امثال سجاد را بشناسند. حقیقت را به فرزندان سجاد می‌گویم تا وقتی بزرگ شدند راه پدر را ادامه دهند.

پیام سجاد به جوان‌ها این است که پشتیبان ولایت فقیه باشند

شاهسنایی با اشاره به پیام شهادت سجاد برای جوانان گفت: پیام شهید برای جوانان و کسانی که ممکن است گول نیرنگ‌های کسانی را بخوردند که از دور می‌خواهند مملکت ما را مدیریت کنند این است که پشتیبان ولایت فقیه باشند. تا زمانی که پشتیبان ولایت فقیه باشند دشمن هیچ کاری نمی‌تواند بکند؛ همان طور که در این سی، چهل ساله نتوانستند. انشاالله از این به بعد هم نمی‌توانند.

وی اظهار داشت: من فقط دلم برای آقا می‌سوزد، ایشان خیلی تنها هستند، واقعا تنها هستند.

پدر شهید شاهسنایی افزود: پیام من به رهبر معظم انقلاب این است که سجادم فدای انقلاب شد، دو پسر دیگر هم دارم که آن دو را هم فدای رهبر و امام و انقلاب خواهم کرد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین