عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۲۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
شهریار حیدری گفت: مقام معظم رهبری فرمودند افرادی که مسئولیت دارند باید نسبت به مسائل و مشکلات کشور و مردم پاسخگو باشند.
عقیق:شهریار حیدری مدیرکل امور مرزی وزارت کشور و دبیر ستاد مرکزی اربعین در گفت و گو با قدس، گزارشی از دیدار چهارشنبه گذشته اعضای ستاد اربعین با مقام معظم رهبری ارایه داد.

وی گفت: در این دیدار که با حضور جمع کثیری از اندیشمندان و صاحب‌نظران حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی با محوریت و کارکرد اربعین انجام شد، مقام معظم رهبری به فلسفه تبلیغات در اسلام و جهان کنونی اشاره داشته و با بیاناتی کارشناسی نقش تبلیغات در کارکردهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را تبیین کردند.

وی به بخشی دیگر از سخنان رهبری اشاره و اضافه می‌کند: ایشان با بیان نیاز به هوشیاری تمامی مسئولان و مردم در مقابل توطئه دشمنان یادآور شدند آن‌ها همواره با اهرم تبلیغات از ابتدای شکل‌گیری انقلاب تاکنون علیه کشور از ابتدای شکل‌گیری انقلاب تاکنون نقش منفی ایفا کرده‌اند. کارهای مثبت نظام را نادیده گرفته و کوچکترین اتفاق در کشور را به وسیله بنگاه‌های خبر پراکنی برجسته می‌کنند.

وی یادآور می‌شود: تیزبینی مقام معظم رهبری نسبت به هوشیاری و آگاهی مسئولان و مردم از نکات قابل توجهی بود که در این جلسه به آن اشاره کردند. همینطور ایشان فرمودند افرادی که مسئولیت دارند باید نسبت به مسائل و مشکلات کشور و مردم پاسخگو باشند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین با ابراز رضایت از برگزاری مراسم اربعین 96، عنوان می‌کند: خوشبختانه اربعین امسال با تدابیری که از قبل طراحی شده بود، به خوبی اجرایی و عملیاتی شد. هدف گذاری‌های هوشمندانه‌ای که برای برگزاری اربعین 96 در قالب شورای مشورتی و همچنین ستاد اربعین و کارگروه‌های آن صورت گرفته بود سبب شد هر موضوعی در زمان خاص خودش رفع شود. موردی که سبب شد این موضوع مورد تقدیر مقام معظم رهبری و مسئولان کشوری قرار گیرد.

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور به نقاط برجسته اربعین 96 اشاره و تشریح می‌کند: صدور ویزای فردی اربعین اتفاقی بود که امسال برای نخستین بار در کشور اتفاق افتاد. ویزاهای گروهی به دلیل اینکه در مرز خروج همه افراد برای پلیس گذرنامه قابل تشخیص نبود، مشکلات خاصی را به همراه داشت و سبب ازدحام، تجمع و حتی خروج‌های غیرقانونی می‌شد. اما امسال با صدور ویزای انفرادی که نتیجه نشست‌های مشترک با مسئولان کشور عراق بود این کنترل‌ها راحت‌تر شده و زمان خروج به کمترین حد آن رسید.

وی در ادامه می‌گوید: از کارکردهای مهم اربعین 96، حذف دلار از چرخه این سفرها بود. سیاست دولت بر این بود که دستگاه‌های اقتصادی، تجاری، مسافری، ترانزیتی و... ارز خارجی بویژه دلار را از معاملات خود حذف کنند که دستاورد این کار ارزآوری برای کشور بود.

حیدری خاطر نشان می‌کند: تشکیل شورای مشورتی و راهبردی که ترکیبی از علما، نخبگان و افراد دارای تخصص و تجربه به همراه اعضای اصلی ستاد هستند سبب شد ایده‌ها تبدیل به سیاست‌ها و سیاست‌ها تبدیل به راهبرد شده و کمک کند در میدان عمل و اجرا مشکلات خاصی وجود نداشته باشد. امسال با این برنامه‌ریزی‌های شفاف و به تبعیت از نگاه مقام معظم رهبری به موضوعات اربعین همه هم‌صدا و با وحدت و یکپارچگی پای کار آمده و اربعین را به خوبی مدیریت کردند. وحدتی که بازتاب جهانی داشت و نظیر و مانندی برای آن در طول تاریخ دیده نشد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین در پایان با اشاره به بودجه سال آینده اربعین می‌گوید: برای بودجه سال 97 درخواست ردیف بودجه‌ای مشخصی برای اربعین داشته‌ایم و اعتقاد داریم با آن اعداد و ارقام پیشنهاد شده، می‌توانیم اقدامات اثرگذاری برای تسهیل و روان‌سازی تردد انجام دهیم. البته هنوز از مبلغ دقیق پیشنهادی این بودجه به مجلس مطلع نیستیم، اما انجام کارهای زیربنایی مانند توسعه جاده‌ها، تکمیل پایانه‌های مرزی مانند مهران، شلمچه، خسروی و چذابه و تجهیز پایانه‌ها و پارکینگ‌ها از محل بخشی از اعتبارات به پروژه‌ها تزریق می‌شود و توسعه و تجهیز این پروژه‌ها نیز به حل ترافیک و سایر مشکلات زائران اربعین کمک خواهد کرد. دیدگاه‌ها و نظرات افراد همه با تاکید بر کم شدن هزینه‌های اربعین است، اما باید در میدان عمل برای آن راهکاری وجود داشته باشد.

منبع:قدس



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین