عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۲۰۸
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱
داستان اصحاب کهف را همه ما شنیدیم، چند جوان و یک سگ که برای سال‌ها در یک غار به خواب رفتند. کسانی که نمی توانستند دین خودشان را به فرمانروای وقت روم باستان اعلام کنند، به این غار می روند و بعد از سال‌ها از خواب بیدار می‌شوند.
عقیق: داستان اصحاب کهف را همه ما شنیدیم، چند جوان و یک سگ که برای سال‌ها در یک غار به خواب رفتند. کسانی که نمی توانستند دین خودشان را به فرمانروای وقت روم باستان اعلام کنند، به این غار می روند و بعد از سال‌ها از خواب بیدار می‌شوند.

بعدها بسیاری از باستان شناسان درصدد پیدا کردن غار مذکور برآمدند و گزینه‌های بسیاری هم مطرح شد که ما چند مورد از آنها را بیان می‌کنیم. این گزینه ها حالا به جاذبه های مهم گردشگری تبدیل شدند و افراد زیادی به دیدن آنها می‌روند.

 به اعتقاد برخی این غار در شهر افسوس در نزدیکی ازمیر ترکیه قرار دارد. در نزدیکی ویرانه‌های باستانی افسوس کوهی به نام ینایرداغ است که در آن غاری قدیمی را خواهید دید، همان غاری که به گفته بسیاری اصحاب کهف در آن به خواب رفتند. این غار بسیار بزرگ است و در آن صدها قبر وجود دارد.

در نزدیکی شهر نخجوان نیز غار معروفی وجود دارد که روی آن نوشته شده غار اصحاب کهف و بسیاری از گردشگران این شهر به دیدن این غار می روند، چرا که معتقدند این غار همان غار اصحاب کهف است.

غار دیگری در نزدیکی پایتخت اردن یعنی شهر امان وجود دارد که قدمت آن به قرن پنجم میلادی می رسد، به اعتقاد برخی این مکان همان غار معروف اصحاب کهف است.

این غارها در حال حاضر محافظت می شوند و برای بازدید از آنها بایستی قوانین ورود به آنها را رعایت کنید.
عکس زیر مربوط به غاری است که در شهر افسوس ترکیه به غار اصحاب کهف معروف است.

منبع:فردا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین