عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۱۸۴
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲
سردار سلامی در پنجمین یادواره سوره‌های سرخ:
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: فتنه عظیم دشمنان در ۹ دی‌ماه با خروش انسان‌های شیفته اسلام و محبان امامت و ولایت این‌چنین زیبا خنثی شد. 9 دی اگرچه روز بود اما لیله‌القدری شد که از هزاران ماه برای انقلاب ما زیباتر است.
عقیق:سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پنجمین یادواره شهدای قرآنی سوره‌های سرخ، گفت: خدا را سپاسگزارم که در چنین شبی که متعلق است به فاطمه معصومه(س) در این محفل باشکوه حضور دارم. محفلی که ستاره‌های پرفروغ، افتخارات ایران و اسلام یعنی شهدای قرآنی ما را در آن میهمان کردند و در جمع خانواده‌های نجیب، صبور، شکیبا و بردبار آنها هستیم و مطمئناً خانه شهیدان ما، میقات مجاهدان راه خداست.

وی ادامه داد: آنها که احرام جهاد و شهادت بستند و برای دفاع از دین خدا و حیثیت و اعتبار و کرامت و شرف مسلمانان به میدان جنگ شتافتند، این ستارگان قرآنی نمونه‌های مجسم قرآن عظیم هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: شهدا کسانی هستند که راه سِلم،‌ آرامش، امنیت، اعتبار و منزلت را برای ما گشودند و ما را به قله‌های رفیع افتخار هدایت کردند، به ما رفعت بخشیدند و ما را در جهان سربلند کردند. اینها حجت‌های خدا روی زمین و ستارگان روشنی هستند که در شب تیره و ظلمانی، راه هدایت را به ما می‌آموزند.

سردار سلامی ابراز داشت: شهدا مصادیق روشن خروج از ظلمات به‌سوی نور هستند و این شهدا نه تنها تبلور و تجسم قرآن هستند که خود آیه‌ای از آیات قرآن به حساب می‌آیند. آنها زنده‌اند و شفیع ما هستند و نمونه روشن شعائر الهی به شمار می‌روند، ما به واسطه آنها زنده هستیم و آنها الهام‌بخش حیات ما هستند. این شهیدان در سرزمین طیب رشد یافته و در آغوش پدر و مادرانی که سرزمین قلبشان بلد طیبه است، تربیت شده‌اند.

وی بابیان اینکه تجلیل از مقام جاودانه و شامخ شهدا، تجلیل از جهاد و شهادت و ترویج این مکتب در میان نسل‌های آینده است، گفت: این مراسم ازاین‌رو برای ما باارزش است که در آن از ایثار و گذشت، صبر و ثبات قدم، ایمان حقیقی تجلیل می‌شود. شهدا تصویرگر جمال نیکی، حُسن صورت یک انسان وحیانی هستند. این شهدای قرآنی، صورت زیبای آیات قرآن در جلوه جمال انسانی به حساب می‌آیند.

سردار سلامی تصریح کرد: امشب در آستانه یک واقعه بزرگ و فراموش‌ناشدنی تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی هستیم؛ آفرینش یک شکوه بی‌نظیر و یک حماسه بی‌بدیل به نام 9 دی که در آن ملت ایران با دو بال آگاهی و ایمان، چشم یک فتنه بزرگ را کور کردند و آرزوهای قبیله شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار، رژیم صهیونیستی، انگلیس و مزدوران داخلی آنها را با هم یکجا به گورستان سپردند و نشان دادند ملت بزرگ ایران در دفع آرزوهای دشمنان هنرمند و حماسه‌آفرین هستند.

وی 9 دی را روز آزمایش بزرگ الهی دانست و گفت: ملت ایران از واقعه‌های تاریخ اسلام درس‌ها و عبرت‌های بزرگ را آموخته، ملت مسلمان ایران آموخته که اگر امام مسلمین را در محراب عبادت تنها بگذارند، حادثه ضربت خوردن حضرت علی(ع) تکرار خواهد شد، ملت ایران از تاریخ آموخته که اگر امام خویش را در صحنه جهاد تنها بگذارد، ماجرای تنها ماندن امام حسن مجتبی(ع) در مقابل معاویه، تکرار خواهد شد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد:‌ ملت ایران همواره با عاشورا زندگی کرده و ابعاد عظیم آن‌را بارها از صفحه ذهن خود گذرانده و سال‌ها در میان ضربت شمشیرها زندگی کرده و می‌داند اگر اصحاب امام حسین(ع) تنها بماند شهید می‌شود. پس تنها راه سعادت مسلمانان در حمایت از ولی امر مسلمین خواهد گذشت.

سلامی ملت ایران را سربلند در آزمون‌های قبل و بعد فتنه دانست و گفت: صحنه‌های جهاد همواره مملو از قامت مردانی بود که شکست‌های بزرگی را برای امپراتوری‌های تاریخ ثبت کردند. این شهدا نشانه‌ یک پیروزی عظیم هستند که توانستند ائتلاف قدرت‌های بزرگ امروز را در هم شکنند و نشان دهند در صحنه عمل پیروز هستند. اما فتنه بزرگ از سوی کسانی بود که می‌خواستند دستاوردهای نظام را به پای سیاست‌های بیگانگان ذبح کنند.

وی ادامه داد: این فتنه عظیم در روز 9 دی‌ماه با آن خروش انسان‌های شیفته اسلام و محبان امامت و ولایت این‌چنین زیبا خنثی شد و آن روز گرچه روز بود، اما لیلةالقدری شد که از هزاران ماه برای انقلاب ما زیباتر و درس‌آموزتر است. نظام ما با 9دی دوباره بالنده شد، رشد کرد و به مرحله‌ای رسید که زبانه‌های آن تا شرق مدیترانه نفوذ کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ملت ما در تبدیل تهدیدها به فرصت‌ها، استادانه بهره می‌برند و از آن برای فتح یک سنگر دیگر استفاده می‌کنند، ملت ایران می‌دانند که ادبیات دشمن چیزی جز اسارت و بردگی نیست.

سردار سلامی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ملت ایران آمریکا را مأیوس خواهند کرد، گفت: مردم ما دوباره آمریکا را شکست خواهند داد و ما تا به گور سپردن تمام سپاه دشمن، آنها را تعقیب خواهیم کرد؛ دورهِ تکِ ما آغاز شده است و دشمنان ما منتظر دریافت شکست‌هایی در همه صحنه‌ها باشند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین