عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۱۵۵
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
آیت الله موحدی کرمانی در نماز جمعه تهران:
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: در فتنه ۸۸ چه‌ها نکردند، مملکت را به آشوب کشاندند، به تمثال مبارک امام(ره) اهانت شد و از همه بالاتر به عاشورا و خون مقدس امام حسین (ع) اهانت شد، مردم بصیر ایران اسلامی هرگز از مسببان فتنه سال ۸۸ نمی گذرند.
عقیق:آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی، در خطبه های نماز جمعه امروز هشتم دی ماه شهر تهران، با گرامیداشت فرارسیدن سالروز حماسه نهم دی، خطاب به فتنه گران اظهارداشت: یهودی و نصرانی برای عزای امام حسین (ع) احترام قائل هستند، اما شما چه کردید؟ خداوند از اهانتی که به خون مقدس امام حسین کردید، نمی‌گذرد. شما کور و کر بودید و ندیدید که آمریکا دارد شما را تشویق می‌کند؟ اگر واقعا مدعی هستید که اینها از شما نبودند چرا خودتان را کنار نکشیدید؟  مردم که از شما نمی‌گذرند، خداوند هم بعید می‌دانم بگذرد، خداوند این کشور را از خطر امثال شما حفظ کند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به اقدامات اخیر رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: به نظر من، ترامپ در حال سقوط است؛ این فرد تعادل روانی ندارد و مخصوصا با اقدام اخیر و مفتضحانه‌اش درباره قدس شریف که فریاد سازمان ملل را هم بلند کرد، علاوه بر آنکه متحدانش در اروپا هم اعتراض کردند و حالا هم به جنگ خانه خدا آمده است.

آیت‌الله موحدی تصریح کرد: ترامپ به حماقت مسئولان قبلی آمریکا اعتراف کرد و گفت که احمقانه ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردیم؛ این رقم کمی نیست که خرج کردند تا به بشریت، اسلام و ایران و آزادیخواهان ضربه بزنند، اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند.

عضو تشخیص مصلحت نظام افزود: به ترامپ هم می‌گوییم بد نیست بدانی که خودت هم احمقی و مرتب کارهای احمقانه می‌کنی! قدس شریف صاحب دارد و صاحب آن خداست. این‌ها همگی نابود می‌شوند.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین با اشاره به اواضع بحرانی در کشور یمن به دلیل تشدید جنایات سعودی‌ها با حمایت آمریکا، گفت: صلیب سرخ هشدار داده و می‌گوید یمن از گرسنگی در حال مرگ است و از هر ۱۰ نفر ۶ نفر به سختی می‌توانند چیزی برای خوردن پیدا کنند. عربستان سعودی که دم از اسلام و قرآن می‌زند حیا کند و دست از آدم‌کشی بردارد.

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: کسی که ناله مظلوم را بشنود و به دادش نرسد، مسلمان نیست؛ حالا عربستان مدعی مسلمانی حمام خون راه انداخته و آمریکا نیز از او حمایت می‌کند.

وی با اشاره به موضوع «معاد» در معارف اسلامی و حسابرسی اعمال انسان‌ها اظهار داشت: سخت‌ترین مسئله برای قیامت، ظلم است و خداوند به عزت و جلالش قسم خورده که از حق مظلوم و ظلم ظالم نگذرد.

عضو تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: ظلم و اینکه خداوند از آن نمی‌گذرد، دو بخش دارد؛ یکی اینکه خداوند ظالم را به اشد مجازات می‌رساند و دیگر اینکه، حق مظلوم را از ظالم می‌گیرد و به او می‌دهد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ابعاد ظلم گفت: یکی از ظلم‌ها، ظلم به جان افراد است که باعث کشتن و ضرب و جرح آنها می‌شود. ظلم دیگر، به آبروی افراد است که ممکن است در حضور یا غیاب افراد باشد و نوع دیگر ظلم، ظلم به مال افراد است که شامل اموال شخصی و بیت‌المال می‌شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی تاکید کرد: بیت‌المال صاحب دارد؛ هر درهم بیت‌المال صاحبش حدود ۸۰ میلیون انسان هستند که اگر به ناحق از آن استفاده شود، ظلم به ۸۰ میلیون‌ نفر شده است. مبادا کارهای خیر و خوبمان را با ظلم به جان و مال و آبروی افراد از بین ببریم؛ اینها در نظام آفرینش محاسبه می‌شود و قطعی است.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: آنهایی که از بیت‌المال سوء استفاده می‌کنند، پول‌های کلان مثل هزار میلیارد تومان از بانک می‌گیرند و در مقابل چیزی دست بانک نمی‌دهند و بعد فرار می‌کنند یا مخفی می‌شوند، بدانند اینها پول مردم است! باید جواب این مردم بیچاره‌ای را که پولشان را از بانک می‌خواهند و دارند فریاد می‌زنند بدهند، باید در قیامت جواب بدهند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به مناسبت پنجم دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: این نامگذاری با وضع امروز ما خیلی متناسب است؛ مردم ما روزهای تلخی را به خاطر زلزله و هوای آلوده پشت سر گذاشته‌اند.

آیت الله موحدی کرمانی اضافه کرد: این زلزله‌های متعدد و پی در پی واقعا فاجعه است؛ فرد ظاهربین می‌گوید که این یکی از عوارض زمین و خلأهای داخل آن و خروج گازهاست که ما هم آن را قبول داریم، اما تمام اینها یک علت اصلی معنوی هم دارد. این گناهان روی زمین است که زمین را می لرزاند، وگرنه خداوند جز خیر برای بندگانش نمی‌خواهد.

وی افزود: دامن به گناه آلودن، خوردن به ناحق بیت‌المال و تصرفات غلط در اموال عمومی و دروغ‌ها، اهانت‌ها، غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ به محرومان که بار مسئولین در این زمینه بسیار سنگین است و این رواج ربا در بانک‌هاست که زمین را می‌لرزاند. به مردم رحم کنیم، گناه نکنیم، لرزه زمین تمام می‌شود.

خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: خداوند می‌فرماید اگر تغییری در وضع مردم ایجاد شود، به دلیل آن است که در خودشان تغییری ایجاد شده است؛ اگر پاک باشیم و تقوی داشته باشیم، برکات خداوند از زمین و آسمان گشوده می‌شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به تجربه کشورهای جهان برای مقابله با زلزله، گفت: در خیلی از کشورها مشکل زلزله را حل کرده‌اند، ژاپن مرتب می‌لرزد، اما آسیبی به مردم نمی‌رسد. چرا این فناوری را نمی‌گیریم؟ اگر داریم استفاده کنیم، اگر نداریم، به هر قیمتی شده این فناوری را به دست بیاوریم، ولو به قیمت اینکه حقوق‌های چنین و چنان برخی‌ها کم شود، اما مردم حفظ شوند. حقوق‌ ۱۷ میلیونی بشود ۱۲ میلیون، چه می‌شود؟

وی همچنین با اشاره به بحران آلودگی هوا اظهار داشت: هوای آلوده عده‌ای را بیمار کرده و عده‌ای را به مرگ کشانده، اینکه عده‌ای می‌گویند در دهلی و پکن هم وضع مثل ماست، نه افتخار است و نه عذر موجه!

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در همین پکن که اسم می‌برند، طبق اطلاعات موثق در هر محله ای برج‌های تسویه هوا گذاشته‌ اند که هوای آلوده را می‌گیرد و هوای سالم را پس می‌دهد؛ این چین است که یک کشور الحادی است که در هر ساعت ۳۰ هزارمتر مکعب هوا تسویه می‌کنند. چرا این‌ها را یاد نمی‌گیریم؟

وی اضافه کرد: درست است ما به خاطر ظلم سلاطین مخصوصا پهلوی‌ پدر و پسر در صنعت عقب هستیم، اما ۴۰ سال است که انقلاب کرده‌ایم، ۴۰ سال وقت کمی نیست؛ قرآن می‌گوید که ما می‌خواهیم شما الگو باشید، حالا طوری شده است که کفار برای ما الگو شوند.

آیت الله موحدی کرمانی خاطرنشان کرد: در چین نه تنها برای فضای آلوده، بلکه برای فضای مجازی آلوده هم فکر کرده‌ و فیلتر قرار داده‌اند که هیچ فکری که مخالف نظام آنهاست وارد مغز مردمشان نشود و آن چیزی را که در فرهنگ خودشان می‌پسندند، به مردمشان می‌دهند.

امام جمعه موقت تهران  در پایان گفت: مقام معظم رهبری چند روز قبل فرمودند که امروز در فضای مجازی هزاران توپخانه در حال شلیک به سمت ملت ایران است؛ حالا این حرف شد که بگوییم که باید آزاد بگذاریم؟ این چه تفکری است؟ خدا ان‌شاءالله مسئولان ما را از خواب بیدار کند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین