عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۱۰۶
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
آیت الله شاهچراغی:
نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با بیان اینکه سران فتنه برای رسیدن به قدرت با آمریکا هم هدف شدند، گفت: حماسه ۹ دی برگرفته از تدابیر حکیمانه و هوشیاری مقام معظم رهبری و ولایت مداری و بصیرت ملت انقلابی ایران بود.
عقیق:بدون شک هدف اصلی فتنه ۸۸ چیزی جز براندازی نظام اسلامی و حذف ولایت فقیه از ساختار جمهوری اسلامی نبود. این هدف که شروع آن از خارج از کشور و با هدایت آمریکایی و انگلیسی ها کلید خورده بود، توسط فتنه گران داخلی و در راس آنها سران فتنه عملیاتی شد و ماه ها کشور را وارد بحران کرد و خسارت های فراوان سیاسی و اقتصادی را بر کشور تحمیل کرد.

 فتنه گران به بهانه واهی تقلب در انتخابات، تنها به ایجاد آشوب های خیابانی اکتفا نکرده و در عاشورای سال ۸۸ وقاحت را به اوج رسانده و با اهانت به مقدسات، چهره واقعی خود را نمایان تر کردند.

این مسائل باعث شد که مردم ولایت مدار و انقلابی ایران با لبیک به ندای ولی امر خود آیت الله العظمی خامنه ای ، در روز نهم دی به میدان آمده و چنان حماسه ای را در دفاع از اسلام، انقلاب، ولایت فقیه و خون شهدا آفریدند که نه تنها آتش فتنه را برای همیشه خاموش کردند، بلکه به شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار و ایادی و متحدانش پیام دادند که تا پای جان برای صیانت از آرمان های انقلاب و امام(ره) و رهبری ایستاده اند و هیچ ترس و واهمه ای از دشمنان ندارند.

خبرنگار خبرگزاری حوزه در سمنان در راستای واکاوی جریان فتنه ۸۸ و تبیین آثار و برکات حماسه نهم دی و اهمیت آن در تاریخ انقلاب اسلامی با آیت‌الله سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان گفت‌وگویی انجام داده است که در ادامه آن را می‌خوانید.

 با تشکر از  فرصتی که در اختیار خبرگزاری حوزه قرار دادید. با توجه به سالروز حماسه ۹ دی، مهم‌ترین مختصاتی که این روز را در تاریخ انقلاب اسلامی برجسته و خاص کرد، چه بود و این روز چه پیام هایی برای در آینده سیاسی کشور دارد؟

حماسه بزرگ ۹ دی یکی از برکات انقلاب اسلامی است که امید دشمنان برای ایجاد تغییرات در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را ناامید کرد و در فتنه ۸۸ فتنه گران درصدد این بودند که سفره انقلاب اسلامی را برچینند و ولایت‌فقیه را حذف کنند که با تدبیر و هوشیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم همیشه درصحنه این نقشه‌های شوم دشمنان انقلاب اسلامی نقش بر آب شد.

فتنه ۸۸ سبب هوشیاری بیشتر مردم شد و ملت همیشه درصحنه ایران اسلامی نسبت به برنامه‌های تفرقه‌آمیز دشمنان بیش‌ازپیش آگاه شدند و حماسه ۹ دی ملت ایران یکی از شورانگیزترین و حماسی‌ترین حوادث تاریخ انقلاب اسلامی بوده و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت مهم‌ترین هدف حماسه انقلابی ۹ دی است.

حضرتعالی به این اعتقاد دارید که سران فتنه در سال ۸۸ برای رسیدن به قدرت با آمریکا یکدست شدند و هدف آن‌ها براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود؟

 آنچه در ظاهر فتنه ۸۸ نشان می‌داد این بود که سران فتنه در سال ۸۸ برای رسیدن به قدرت با آمریکا یکدست شدند و هدف آن‌ها براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود و انسان از دل مردم که خبر ندارد، اما ظاهر این بود که دشمن امیدوار بود و به حرکت سران فتنه در سال ۸۸ خیلی امیدوار بود، اما مردم بینی همه آنان را به خاک مالیدند و امیدشان به ناامیدی تبدیل شد. 

هدف فتنه گران در سال ۸۸، اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت‌فقیه بود و به اعتراف برخی از اطرافیان فتنه گران، انتخابات ۸۸ بهانه‌ای برای هدف قرار دادن اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود؛ اما تدبیر مقام معظم رهبری و حمایت و حضور مردم در حماسه ۹ دی هدف فتنه گران را ناکام گذاشت.

مردم انقلابی ایران نشان دادند که در همهٔ صحنه‌های انقلاب استوار ایستادگی می‌کنند و در صحنه هستند و حاضر و آماده‌ حامی ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده و خواهند بود و هرگز دست از آرمان های امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بر نمی دارند.

نقش مقام معظم رهبری را  در هدایت کشتی انقلاب و مدیریت انقلابی ایشان در ایجاد حماسه ۹ دی را بفرمایید.

بدون شک آتش فتنه با تدابیر حکیمانه، هوشمندانه و هوشیارانه مقام معظم رهبری و حضور پرشور مردم ولایت مدار در راهپیمایی باشکوه نهم دی‌ماه خاموش شد و پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قوی‌تر و محکم‌تر و مستحکم‌تر شد.

حماسه ۹ دی روز بصیرت و از برکات نظام اسلامی و نتیجه هوشیاری رهبری و امت اسلامی بود و فتنه ۸۸ با اراده پولادین مردم همیشه درصحنه، خاموش شد و مردم انقلاب اسلامی در نهم دی‌ماه ثابت کردند که به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران متعهد هستند و در حماسه ۹ دی آتش فتنه با عنایت خداوند متعال، صلابت رهبر معظم انقلاب اسلامی و بصیرت مردم به پایان رسید.

 چه می‌شود افرادی مانند سران فتنه که در این نظام مسئول بودند، آن فتنه را به وجود می‌آورند و با دشمنان خارجی همراه می‌شوند و آن ظلم بزرگ را نسبت به نظام مردم مرتکب می‌شوند؟

انسان ممکن الخطاست. بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) فرمودند «انسان هرلحظه در خطر کفر است»، بنابراین افراد همیشه در مسیر حق باقی نمی مانند و وقتی هوا و هوس آمد شیطان به میدان می‌آید و راه و مسیر انسان را منحرف و کج می‌کند.

مردم در پاسداشت حماسه نهم دی چه وظیفه ای دارند؟

ملت انقلابی و ولایت مدار ایران برای حفظ انقلاب، خون شهدا و ولایت فقیه، همیشه حماسه  نه دی را زنده نگه دارند و با شکوه خاصی آن را گرامی بدارند و فراموش نکنند که ما به ۹ دی‌ها نیازمندیم.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین