عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۰۸۲
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۳
حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی:
استاد حوزه با اشاره به اهمیت رفع مشکلات عدیده معیشتی مردم بر لزوم اطلاع یابی از این مشکلات از درون جامعه تاکید کرد و از افرادی که داعیه نمایندگی مردم را دارند ولی ۶میلیون حقوق را هم کافی نمی دانند انتقاد کرد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی در مراسم شب میلاد امام حسن عسکری(ع) که با حضور مراجع عظام تقلید در مسجد امام حسن عسکری(ع) در قم برگزار شد گفت: دوران امام حسن عسکری(ع) اوج عظمت شیعه بود؛ با اینکه دوران سختی ها و گرفتاری های بسیاری برای شیعیان و امام نیز بود، ولی می تواند این دوران را دوران اوج عظمت شیعه دانست.

وی افزود: امام حسن عسکری(ع) در بیشتر اوقات زندگی گهربارشان رادر زندان های عمومی و خصوصی سپری کردند و نظارت عجیبی بر فعالیت های ایشان حاکم بود.

خطیب حوزوی تصریح کرد: نمایندگان حضرت نیز در پوشش های خاصی نیز به پیام رسانی مشغول بودند؛ بسیاری از شیعیان با مشاغلی خاص می توانستند ارتباط بین امام و یاران را نیز ایجاد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی اظهارکرد: در زمانی نیز که امام حسن عسکری به ظاهر آزاد بودند، باید در روزهای دوشنبه و پنجشنبه خود را به دارالخلافه معرفی کنند و همین فرصت حرکت امام (ع)از خانه به دارالخلافه از تنها ترین فرصت های دیدار امام با شیعیان بود.

وی گفت: امام در این شرایط نیز نامه ای به شیعیان نوشتند و فرموند که در این مسیر به من سلام نکنید زیرا من نگران جان شما هستم؛ در این دوران جمع بسیاری از شاگردان امام نیز به زندان افتادند.

خطیب حوزوی افزود: امام در این شرایط با درایت استثنایی با مشکل بزرگی به نام امام پس از خود مواجه کردند؛ ایشان از سویی نمی توانستند مساله امامت را مخفی نگاه دارند؛ ولی مشکلات بسیاری وجود داشت که جان امام زمان(عج) را نیز تهدید می کرد.

استاد حوزه تصریح کرد: تا شب میلاد امام زمان(عج) حتی بانویی جلیله ای چون حکیمه خاتون نیز ظواهر بارداری را در حضرت نرجس خاتون مشاهده نکردند؛ در این شرایط امام حسن عسکری(ع) فردای تولد امام زمان(عج) در جمعی  از بزرگان شیعه مساله جانشینی خویش را مطرح کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی اظهارکرد: احمد بن اسحاق که بانی مسجد امام حسن عسکری(ع) است در محضر امام حسن عسکری(ع) حاضر شد و به قصد سوالی در خصوص جانشین ایشان را مطرح کرد که امام پیش از آنکه احمد ابن اسحاق سخن بگوید آقازاده سه چهارساله ایشان را به من نشان دادند و فرمودند که این طفل حجت خدا روی زمین خواهد بود.

وی گفت: احمد ابن اسحاق از امام حسن عسکری(ع) نشانه ای برای اطمینان قلبش درخواست کرد که در آن هنگام امام زمان(عج) به لسان فصیح پاسخ داد که من بقیه الله در زمین و منتقم دشمنانش هستم.

این خطیب حوزوی افزود: شیعه در طول تاریخ هوشیار بوده است و هیچ کسی را بدون نشانی قبول نمی کردند؛ حتی مردم از سفرای امام زمان نیز معجزه و نشانه می خواستند، ولی متاسفانه امروز بساط ادعاهایی که از گوشه و کنار پهن شده است، چرا باید به این سادگی فریب این افراد دروغگو را بخورد.

وی تصریح کرد: شیعه ای که حتی از نواب خاص امام زمان(عج) نیز معجزه و نشانه می خواستند، چرا باید امروز به یک مدعی دروغین آن هم با یک خواب اطمینان کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی اظهارکرد: امام حسن عسکری(ع) فرمودند،‌ غیبت امام زمان(عج) به حدی طولانی می شود که حتی کسانی که به ولایت ایشان اعتقاد داشتند و در ایمان شان سست می شوند؛ به همین دلیل است که این همه سفارش به ثبات ایمان خواستن از خدا شده است.

وی گفت: با همه این سختی ها شیخ طوسی در کتاب رجالش نام 200 نفر از شاگردان و روات امام حسن عسکری(ع) را نقل می کند؛ تالیفات در دوران امام حسن عسکری(ع) به حدی گسترده و متنوع است که از مشاهده این کتب و تلاش این علما برای رد شبهات باطله حیرت می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی افزود: یکی از درس های بزرگی که باید از این امام همام گرفت کمک و دستگیری از مردم است؛ امام حسن عسکری(ع) بیان کردند که کسانی که در این دنیا دنبال کارهای خیر باشند از باب المعروف وارد می شوند.

خطیب حوزوی تصریح کرد: اگر منطق اهل بیت(ع) به این است که دنبال کار خیر باشیم و نسبت به دردهای دیگران بی تفاوت نباشیم پس باید دنباله رو این مکتب ناب باشیم؛ امروز دراین جامعه همه ما باید به فکر نیازمندان و گرفتاران باشیم؛ این پیام حوزه و مراجع عظام تقلید است که بیش از پیش به فکر فقرا و گرفتاران باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی اظهارکرد: آیا مسئولین صدای مردم را می شنوند یا نه؟ رهبر معظم انقلاب باهمه گرفتاری ها در عرصه آسیب های اجتماعی شخصا در جلسات شرکت می کنند؛ امروزه آسیب های اجتماعی و فقر جامعه را تهدید می کند؛ مسئولان باید به داد مردم برسند.

وی گفت: امروزه بیان می شود که گرانی را زمانی انجام می دهیم که مردم موافق باشیم؛ کسانی که 5 یا 6 میلیون حقوق را کافی نمی دانند سخت است درد مردم را بدانند؛ اگر نظر مردم را می خواهید بپرسید نه از نمایندگان بلکه از عامه مردم بپرسید؛ مسئولان اولویت ها رادر نظر بگیرند؛ آمار عجیب بیکاری و دختران و پسران مجرد و... نشان های خوبی نیست.

سخنراناین مراسم افزود: دو ماه دیگر جشن بین المللی نوروز را می خواهند برگزار کنند؛ آیا مشکل مردم ما این است که نوروز ثبت بین المللی نشد یا مشکلات خاص خود را دنبال می کنند؟ مسئولان به فکر مردم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی تصریح کرد: یکی از مسایلی که گناهان بزرگ مردم را می پوشاند این است که غصه های مردم را برطرف کند؛ مسئولان مطمن باشند که اگر فکر و ذکر و هم و غم شان در عرصه بینوانان و مستمندان شد، در جای دیگر پاداش آن را خواهند دید؛ در این مسیر مردم و مسئولان باید به عهد خود به این نظام وفادار باشند.

 


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین