عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۳۰۶۶
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
سیدمحمدحسین قاضی آخرین فرزند علامه قاضی طباطبایی در سن ۸۴ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

عقیق: آخرین فرزند آیت‌الله سید علی قاضی طباطبایی از عرفا و علمای معروف شیعه در بیمارستان عرفان تهران(دیشب سوم دی ماه) دارفانی را وداع گفت.

سیدمحمدحسین قاضی طباطبایی در سن 84 سالگی در حالی به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت، وی در سن هفت سالگی از نعمت پدر محروم بود و دیگر برادران و خواهران وی نیز پیش از این به دیدار حق شتافته بودند.

از وی سه فرزند پسر و یک فرزند دختر به یادگار مانده است، سیدمحمدحسین قاضی همیشه تلاش داشت از طرف پدرش جلسات قرائت زیارت عاشورا را مطابق با وصیت علامه قاضی طباطبایی برپا سازد.


آیت‌الله سیدعلی قاضی طباطبایی علوم مقدماتی را در تبریز نزد پدرش سیدحسین قاضی و میرزا موسی تبریزی و میرزا محمدعلی قراچه داغی آموخت. در سن 23 سالگی عازم نجف شد.  پس از اقامت در نجف، تحصیلات خود را در نزد اساتیدی از جمله فاضل شربیانی، شیخ محمد ممقانی، شیخ فتح‌الله شریعت و آخوند خراسانی ادامه داد و در سن 27 سالگی به درجه اجتهاد رسید. او همچنین نزد شیخ محمد بهاری و سیداحمد کربلایی که هر دو از شاگردان ملاحسینقلی همدانی بودند، مکارم اخلاق و علوم عرفانی آموخت. سیدعلی قاضی در لغت عرب بی نظیر بود، گفته شده که او چهل هزار لغت از حفظ داشت و شعر عربی را چنان می‌سرود که اعراب تشخیص نمی‌دادند سراینده این شعر غیرعرب است. وی در 8 بهمن 1325 شمسی(6 ربیع‌الاول 1366 قمری) در سن 77 سالگی وفات کرد و در قبرستان وادی السلام نجف به خاک سپرده شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین