عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۹۱۸
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
برگزاری همایش بین‌المللی مهدویت ، آل‌سعود را به تکاپو انداخته است.
عقیق:همایش بین المللی دکترین مهدویت یکی از اثر بخش‌ترین همایشها در حوزه مهدی یاوری محسوب می‌شود که تاکنون سیزده دوره آن با حضور اندیشمندان و صاحبنظران زیر نظر پژوهشکده مهدویت برگزار شده و تلقی این همایش عظیم و فرا جناحی در اذهان عمومی مسلمانان اندیشمندان ‌و عالمان جهان موجب شده تا هر ساله شاهد جذب نفرات بیشتر و کارآمدی دقیق‌تر در میان تمامی جهانیان بویژه مسلمانان جهان باشد.

برگزاری این همایش مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته و در ابعاد مختلف آن را پوشش داده‌اند و در این راه پژوهشهای ارزشمند اندیشمندان حوزه مهدویت در اقصی نقاط دنیا دیده و نگریسته شده است.

سیزدهمین دوره همایش بین‌المللی مهدویت در تاریخ اردیبهشت ماه امسال و با حضور دانشمندان و پژوهشگران حوزه مهدویت در ایران برگزار شد که اثرات بی بدیلی را در حوزه مهدویت و مهدی شناسی بر جای گذاشت.

اما واکنشهای مختلف به همایش بین المللی دکترین مهدویت و اهداف آن نیز قابل توجه است و حتی برخی از دشمنان قسم خورده نظام و تشیع نیز از غافله توهین و تکذیب اهداف والای این همایش عقب نماندند و در این میان واکنشهایی را نسبت به مهدویت و اهداف آن در نظام جمهوری اسلامی به دنبال داشتند.

یکی از مهمترین اولویتهای همایش بین‌المللی دکترین مهدویت که همه ساله در ایران و با حضور جمعی از اندیشمندان داخلی و خارجی برگزار می‌شود به شناخت افراد و مسلمانان از امام عصر(عج) باز می‌گردد و در این رابطه نیز برخی کینه ورزان به تشیع و مهدی یاوری از تاخت و تاز به اثرات مهدویت در ایران اسلامی غفلت نکردند.

محمد بن‌ سلمان ولیعهد سعودی همزمان با ایام برگزاری همایش بین المللی دکترین مهدویت، خصم و کینه خود را نسبت به اهداف مهدی یاوری و مهدویت نشان داد.

وی در مصاحبه با یکی از شبکه‌های غربی با اشاره به ایدئولوژی شیعیان به مسئله ظهور امام زمان (عج) ادعا کرده بود:«ایران می‌خواهد منطقه را برای ورود «مهدی المنتظر» [عج]، آماده کند و معتقد است که این منطقه برای مهدی المنتظر است و باید برای ورودش زمینه‌سازی شود  و باید برکل منطقه و جهان اسلام سیطره یابد.»

ادعای اهانت آمیز بن‌سلمان در حالی مطرح شده که مهدویت و همایشهایی همانند دکترین مهدویت نشاندهنده اثرگذاری صحیح نظام اسلامی و مهدویت شناسی در گستره جهانی است.

برگزاری همایشهای بین‌المللی دکترین مهدویت و مهدی یاوری می‌تواند راهبرد صحیح و اساسی در راستای اهداف نظام اسلامی باشد.


همایش بین‌المللی مهدویت در دوره آتی نیز می‌تواند در عرصه جهانی و میان کشورهای مختلف کار گشا و راهگشا باشد بنابراین با وجود نظرات جبهه خصم و باطل  باید این همایش عظیم که در ایام شعبان و اردیبهشت آتی برگزار می‌شود بیش از پیش مورد توجه واقع شود.

تاکید بر نگاه جامع نگر مهدویت، گسترش مهدی باوری در جامعه جهانی، همکاری هر چه بهتر و بیشتر مسئولان امر در برگزاری همایش دکترین مهدویت و سایر موارد، می‌تواند اثرگذاری مثبتی را در دنیای اسلام  و جهان پیرامون داشته باشد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین