عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۸۶۸
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹
عضو شورای عالی حوزه های علمیه:
امروز در دنیایی هستیم که حاکمان ظلم و مدعیان حقوق بشر، سخن از حقوق بشر می گویند ، ولی خودشان درعمل بدتر از همه هستند و ذره ای برای انسانها ارزش قائل نیستند.
عقیق:آیت الله حسینی بوشهری، پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر مدرسه عالی انوار طاها که با حضور مدیر، اساتید و طلاب این مدرسه  درقم برگزار شد گفت:  حضرت علی(ع) فرمود« بلای جان دین، دنیا است و طبیب آن عالِم است و اگر عالم در جایگاه طبابت بماند این ویژگی را دارد که جلوی آفت های جامعه را بگیرد در واقع هم عامل پیشگیری و درمان کننده است.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت:اگر عالم به همه جامعه توجه کند و آفت ها را از جامعه از بین ببرد، ولی به فکر خود نبوده و در واقع سخنران خوبی بوده و عامل نبوده این چنین عالمی نمی تواند فرد موفقی باشد.

امام جمعه قم افزود: دنیا بلای دین است چون وقتی به جامعه نگاه می کنیم، دارای آفت های زیادی است، یکی از آسیب های بزرگ فضای مجازی است و بخش دیگر غیبت، تهمت و گرفتاری است. اساسا حیث دنیا منفی است و از سویی درهمین دنیا انبیاء الهی آمده اند ودرمان کرده اند واگر انبیاء و عالمان نبودند چیزی از دنیای جزء بیماری باقی نمی ماند.

عضو خبرگان رهبری گفت: امروز در دنیای هستیم که سخن از حقوق بشر می کنند، ولی خودشان در عمل بدتر از همه هستند و ذره ای برای انسانها ارزش قائل نیستند.

آیت الله حسینی بوشهری بر تعلیم وتربیت و تهذیب نفس تاکید کرد و گفت: انسان در هر فضای درس می خواند باید به نهایت درجه کمال برسد و در عین حال که طبیب دیگران است دورن خود را هم طبابت کند.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: اما اگرطبیب کسی باشد که نه تنها مؤثر نیست، بلکه خود مشتری درد شود، این چنین آدمی متهم است چون درعمل تنها ادعای طبابت می کند ولی اثری ندارد؛ لباس و جای را اشغال کرده است او را باید مورد اتهام قرار داد؛ چه عمل تو با طبابت سازگارنیست. تنها اصطلاحاتی را خوانده  وحفظ کرده است  و نمی توانی مؤثر باشد.

امام جمعه قم افزود: کسی که خود را عالم دینی معرفی کرده، اول اخلاق  و تهذیب  را در خود تجلی دهد، عامل باشد، دین را بخواند، عمل کند و بعد نشر دهد. او عالم است. اما اگر کسی تنها نشر دهد و مروج دین باشد، ولی عمل او اصلا سازگاری با دین نداشته باشد این چنین انسانی خیر خواه نخواهد بود.

عضو خبرگان رهبری گفت: اگر طلبه وارد حوزه شده و سختی ها را تحمل می کند، لااقل طوری درس بخواند و به تعلیم وتهذیب بپردازد که بعد از اندی طبیب و خیراه خواه جامعه باشد.

عضو خبرگان رهبری گفت: همه تلاش مسئولین مدرسه این است طوری فعالیت و خدمت رسانی کنند که اول خدای متعال راضی باشد و بعد طلبه این مدرسه بتوانند باخیال آسوده به درس و بحث و تهذیب نفس خود بپردازند تا بتوانند در آینده برای جامعه مؤثر باشند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه طلبگی و جوانی نعمتی است و باید قدردان خدای متعال بود افزود: شکر گزاری نعمت استفاده درست از آن است.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین