عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۸۶۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم:
این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه دستورات و مبانی عرفان‌های کاذب، ریشه در قرآن و روایات معصومین(ع) ندارد، افزود: این حلقه‌های عرفانی کاذب، براساس کدام آیه قرآن و روایت و سنت می‌گویند نماز تعطیل شود؟
عقیق:حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مؤمنی عصر امروز در نخستین دوره جشنواره نماز دانشگاه علوم پزشکی قم که در مجتمع پردیس این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به اینکه بی‌تردید ما در دنیا نیازمند به آرامش هستیم، اظهار کرد: اگر هرکسی تلاش می‌کند، در جهت رسیدن به آرامش روحی و امنیت فکری است.

وی تصریح کرد: رسیدن به صلاح و فلاح و آرامش روحی در امور مادی و معنوی دنیا، در گرو بهره بردن از برنامه جامع، کامل و هدفمند «قرآن» و الگوگیری از ائمه معصومین(ع) به عنوان انسان های کامل است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان از رهگذر داشتن برنامه جامع و کامل از تحیّر و سرگشتگی نجات پیدا می‌کند و مبتلا به درد بلاتکلیفی نمی‌شود، گفت: داشتن الگو به انسان انگیزه و توان برای حرکت در مسیر می‌دهد.    

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی با تأکید بر اینکه شرط سالم زیستن و رسیدن به نشاط، اتصال مداوم به ذات اقدس الهی است، افزود: کسی که اتصال به خدا داشته باشد، به بن‌بست و درهای بسته نمی‌خورد. برای رسیدن به لذت های دنیا، تبعیت از دستورات قرآن و روایات معصومین(ع) و بهره‌گیری از سیره عملی ائمه اطهار(ع)، لازم است.

وی تصریح کرد: با امور مقطعی و کاذب نمی‌توان زندگی را هدایت کرد. انسان باید معضلات را به طور ریشه‌ای رفع کند و در مسیری قدم بگذارد که او را به مقصود برساند. رسیدن به مقصود و آرامش، با یاد و اتصال به خدا محقق می‌شود.

این استاد حوزه علمیه افزود: دستیابی به نشاط حقیقی در گرو اتصال به خداست و این امر بدون اقامه نماز محقق نمی‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی با اشاره به اینکه دستورات و مبانی عرفان‌های کاذب، ریشه در قرآن و روایات معصومین(ع) ندارد، افزود: در گروه عرفان حلقه به مریدان و اعضای خود می‌گویند چهل روز نماز نخوانید، در روز چهل‌و‌یکم، دو رکعت نماز صبح را که می‌خوانید، با لذتی که در این نماز می‌برید، خداوند تمام خسارات چهل روز گذشته را به شما بازمی‌گرداند!

وی با تأکید بر اینکه این حلقه‌های عرفانی کاذب براساس کدام آیه قرآن و روایت و سنت می‌گویند نماز تعطیل شود، افزود: بنده از یکی از اعضای این حلقه پرسیدم آیا شأن و منزلت رئیس شما بالاتر است یا پیامبر خدا؟؛ او پاسخ نداد چون محکوم بود. حضرت رسول(ص) فرمود: «خداوند، آب را برای انسان تشنه و غذا را برای انسان گرسنه و نماز را برای منِ پیامبر قرار داده است، با این تفاوت که انسان تشنه و گرسنه با آب و غذا سیر می شوند اما من از نماز، سیر نمی شوم».

این استاد حوزه علمیه در ادامه، حداقل برکت نماز را آرامش در دنیا و دور شدن از دغدغه ها عنوان کرد و گفت: فضای مجازی فرصت است اما امروز تبدیل به تهدید شده؛ زیرا، بیشتر از هر مطلبی، ذهن را درگیر می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی بر لزوم شناخت، باور و عمل به مبانی دینی تأکید کرد و گفت: بسیاری از افراد از دستورات دین اطلاع ندارند؛ کمپین حمایت از حیوانات راه می‌اندازند در حالی که شریعت اسلامی بحث حمایت از حیوانات را مطرح کرده است اما چون در این زمینه، بی‌سواد هستند و آگاهی به علوم و معارف اسلامی ندارند، به اشتباه تصور می‌کنند دین کارایی لازم را ندارد.      

وی با بیان اینکه نماز، انسان را از درگیری و خطورات ذهنی شیطانی مصون می‌دارد، افزود: همچنین دل انسان را در آسیب‌های دنیا محکم می کند و موجب جلوگیری از انجام منکر و فحشا می‌شود.

این استاد حوزه علمیه، یکی از دلایل مهم موفقیت عالمان دین و بعضی دانشمندان را اهتمام به نماز و انس با قرآن عنوان کرد و افزود: بنده در مصاحبه‌ای از پروفسور سمیعی دیدم که برکت عمر خود را به‌دلیل اقامه نماز اول وقت و انس با قرآن دانست. همچنین دانشمندان بزرگ اسلام نظیر بوعلی سینا و ملاصدرا نیز با نماز و انس با قرآن به موفقیت رسیدند.     

این استاد حوزه علمیه در پایان تصریح کرد: رسول اکرم(ص) فرمودند: «سبک شمردن نماز موجب بی‌برکتی عمر، از بین رفتن برکت مال، پذیرفته نشدن اعمال صالح، گرفتن نور صالحان از چهره فرد، مستجاب ‌نشدن دعا و به‌ استجابت‌ نرسیدن دعای دیگران در حق آن فرد می‌شود».  


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین