عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۷۷۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳
حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی مطرح کرد:
حداقل سه امام معصوم ما را برای زیارت حضرت معصومه(ص) ترغیب و تشویق کرده‌اند که نشان از شأن فوق‌العاده این امامزاده دارد.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مؤمنی در جمع کارکنان مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه ویژگی‌های منحصر به فردی در فاطمه معصومه وجود دارد که در امامزاده دیگری نمی‌بینید گفت: حضرت ابوالفضل(ع)، حضرت علی‌اکبر(ع) و حضرت معصومه(س) سه امام‌زاده‌ای هستند که زیارت‌نامه خاص دارند و سه امام معصوم برای آنان زیارت‌نامه بیان کرده‌اند.

وی افزود: از میان این سه امامزاده، زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) دارای ویژگی‌های خاصی است، شما برای ورود به زیارت‌نامه حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت علی‌اکبر(ع) هیچ آدابی ندارید ولی امام رضا(ع) فرموده‌اند که برای ورود به زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) بایستی بالای سر حضرت طوری بایستید که قبله رو به روی شما و ضریح سمت چپتان باشد و بعد 34 مرتبه ذکر الله‌اکبر، 33 مرتبه ذکر صبحان الله و 33 مرتبه ذکر الحمدالله را بگویید.

این استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: معلوم است نکاتی در این زیارت‌نامه وجود دارد که برای رسیدن به برکات آن باید این آداب را رعایت کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های دیگر حضرت معصومه(س) گفت: حداقل سه امام معصوم ما را برای زیارت حضرت معصومه(س) ترغیب و تشویق کرده‌اند که نشان از شأن فوق‌العاده این امامزاده دارد.

حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی تصریح کرد: اصل زیارت حضرت معصومه(س) مستحب است اما ثمره زیارت یک امر وجوبی از طرف خداوند می‌شود.

وی افزود: امام صادق، امام رضا و امام جواد(علیهم‌السلام) در ثواب زیارت حضرت معصومه(س) وجوب بهشت را بیان کرده‌اند.

سخنران این مراسم گفت: ویژگی بعدی حضرت معصومه(س) این است که در روایت داریم شهری که بی بی در آن به خاک سپرده شده‌اند شهر شیعیان و محل استراحت فاطمیون است.

وی شفاعت را ویژگی دیگر حضرت معصومه(س) عنوان کرد و افزود: از ویژگی‌های خاص حرم حضرت معصومه(س) این است که حرم او حرم اهل‌بیت(ع) است.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین