عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۲۵۸۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸
آیت‌الله اراکی در سی‌ویکمین کنفرانس وحدت:
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه امت واحده نیازمند بازسازی تمدن نوین اسلامی است، گفت: مرحله تهاجم بدون دفاع دشمنان به کشورهای اسلامی پایان یافته و اکنون شاهد مرحله جدید خیزش کشورهای اسلامی در قلب جهان اسلام هستیم.
عقیق: آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم افتتاحیه سی‌ویکمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که از صبح امروز(سه شنبه 14 آذر ماه) در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، درباره پیام این کنفرانس گفت: این همایش بزرگ چند پیام اصلی و مهم دارد. اول اینکه جامعه اسلامی با دست، زبان و هدف واحد باید در برابر هجوم فرهنگ استکباری، تمدن الحادی و مادی غرب، تهدید و هجوم نظامی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دشمنان، یکپارچه بایستد.

وی درباره پیام دوم این کنفرانس افزود: امروز از طریق این گردهمایی اعلام می‌کنیم مرحله تهاجم بدون دفاع دشمنان به کشورهای اسلامی پایان یافته و اکنون شاهد مرحله جدید خیزش کشورهای اسلامی در قلب جهان اسلام هستیم.

آیت‌الله اراکی ایستادگی و مقاومت ملت‌های عراق، سوریه و لبنان در برابر توطئه های دشمنان و شکست گروه های افراطی همچون داعش را نمونه عینی این خیزش توصیف کرد و بیان داشت: همه جهان شاهد بود که چگونه این ملت ها با ایستادگی و یکپارچگی و با کمک ایران و برخی کشورهای دوست در برابر هجوم استکبار جهانی با ابزاری به نام داعش پیروز شدند که شاهدی از یکپارچگی ملل اسلامی در برابر تهاجم همه سویه استکبار است.

وی با بیان اینکه امت واحده اسلامی نیازمند بازسازی تمدن نوین اسلامی است، ادامه داد: شکست داعش تنها شکست یک گروه نبود بلکه شکست جهان استکبار در برابر جبهه مقاومت و امت اسلامی بود که این گروهک ها را برای مقابله با اسلام ناب بسیج کرده بود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نقش علما برای تحقق اصل و اساس تمدن نوین اسلامی را حائز اهمیت دانست و گفت: این در حالی است که راهکارهای پیاده سازی و قرار دادن اراده جامعه اسلامی برای برپایی این تمدن نوین و عرضه آن به جهان که جز با بازگشت به هویت محمدی(ص) امکان پذیر نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یک کمیته اجرایی برای پیگیری پیشنهادات و نظرات مطرح شده در این کنفرانس ایجاد شود تا به صورت مستمر نسبت به پیگیری آن و ایجاد وحدت و زمینه سازی برای تبیین تمدن نوین اسلامی اقدام کند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین